مهندسان ایرانی سامانه توزین صنایع معدنی را طراحی کردند
مهندسان ایرانی سامانه توزین صنایع معدنی را طراحی کردند
مهندسان کشورمان موفق به طراحی سیستم‌های توزین بر روی انواع ماشین آلات معدنی و صنعتی شدند.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، امین پورکبیریان مدیرعامل شرکت مهندسی هوشمند حسگر پیشرو با اشاره به بومی‌سازی سامانه توزین پویا و کرنش سنجی عنوان کرد: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه طراحی و نصب سیستم‌های توزین بر روی انواع ماشین آلات معدنی و صنعتی فعالیت دارد.

این فعال فناور با بیان این‌که سیستم توزین کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد، ادامه داد: این سامانه‌ها به دلیل کاربردهای گسترده در تمام معادن، کارخانجات و دامپروری های صنعتی، دامنه مصرف وسیعی دارند و عمدتاً از طریق واردات تامین می‌شوند.

وی با بیان این‌که محصول یادشده مشابه داخلی ندارد، افزود: وجه تمایز نمونه ساخت این شرکت دانش‌بنیان نسبت به مشابه خارجی آن، بومی سازی محصول، قیمت پایین تر و خدمات پس از فروش در دسترس است.

پورکبیریان، با اشاره به جلوگیری از خروج ارز و کمک به صنایع با تولید سامانه‌های پویای توزین ساخت این شرکت عنوان کرد: ما در حدود ۵۰۰ عدد از این محصول در سال تولید می کنیم که تقریبا در سال ۵۰۰ هزار دلار از واردات و ارزبری جلوگیری می کند.

وی همچنین به مزایای قیمتی این محصول اشاره کرد و گفت: این محصول به نسبت مشابه خارجی یک سوم قیمت دارد و خدمات پس از فروش در دسترس برای مشتری فراهم می کند و با توجه به نیاز کاربر ایرانی، بومی سازی شده است. این محصولات دانش‌بنیان زمینه‌ساز اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و غیر مستقیم ۵۰ نفر شده است.

این فعال فناور مهم‌ترین نقش حاکمیت را حمایت از تولید دانش‌بنیان دانست و افزود: ایجاد فضای سالم و توام با آرامش و امنیت اقتصادی برای تولید کنندگان مهم‌ترین رسالت بخش‌های حمایتی و حاکمیتی است. مردم نیز باید با خرید تولیدات داخلی از تولیدکنندگان و کارگران ایرانی حمایت کنند.

انتهای پیام/