رونمایی از پلتفرم ارز دیجیتال سوئیفت
رونمایی از پلتفرم ارز دیجیتال سوئیفت

به گزارش باشگاه رمز ارز تیکنا؛ سویفت قصد دارد در یک یا دو سال آینده یک پلتفرم جدید برای اتصال ارزهای دیجیتال صادر شده توسط بانک های مرکزی به سیستم مالی موجود ایجاد کند. با توجه به نقش کلیدی SWIFT در بانکداری جهانی، این یکی از مهم ترین گام ها برای اکوسیستم نوظهور CBDC خواهد […]

به گزارش باشگاه رمز ارز تیکنا؛ سویفت قصد دارد در یک یا دو سال آینده یک پلتفرم جدید برای اتصال ارزهای دیجیتال صادر شده توسط بانک های مرکزی به سیستم مالی موجود ایجاد کند.

با توجه به نقش کلیدی SWIFT در بانکداری جهانی، این یکی از مهم ترین گام ها برای اکوسیستم نوظهور CBDC خواهد بود.

عباسی تأکید کرد: دل‌مشغولی و نگرانی‌های این سازمان برای کنترل و رصد مبادلات چرک و غیرقانونی کاملاً قابل‌درک است و موضوعی است که باید به آن پرداخته شود. هرچند در حوزه‌ی ارزهای فیات و سنتی هم دستورالعمل‌های گروه ویژه اقدام FATF هیچ‌گاه به صورت متقن موفق به کنترل و مدیریت کامل تبادلات غیرقانونی و تروریسم نشد و اغلب معاملات قاچاق و تروریسم از طریق پول نقد CASH¡ طلا و دیگر ابزار معاملاتی خارج از اهرم کنترلی و نظارتی سازمان FATF و دیگر نهادهای ناظر بین‌المللی انجام می‌پذیرد و متأسفانه خواهد پذیرفت.

 

ضرورت شناخت سازوکار ارزهای دیجیتال

وی در پایان گفت: بنابراین لازم است سازمان FATF با باز تعریف خود از صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال، شناخت خود را از سازوکار منحصر به فرد آن افزایش داده و با نگاهی کاملاً متفاوت و مجزا از بانکداری سنتی و ارزهای فیات، نسبت به تعیین قوانین و صدور دستورالعمل‌هایی با قابلیت اجرایی مناسب و متناسب و همچنین خودداری از صدمه زدن به ماهیت و طبیعت این صنعت نو پا، فراگیر و البته متفاوت اقدام نماید.