خودکفایی کشور در تست تجهیزات آتش‌نشانی
خودکفایی کشور در تست تجهیزات آتش‌نشانی
مهندسان فعال در یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند آزمایشگاهی پیشرفته برای تست تجهیزات آتش‌نشانی راه‌اندازی کنند.

به گزارش گروه فن‌بازار تیکنا، رئیس هیئت‌مدیره یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت در زمینه تجهیزات پیشرفته با کسب دانش فنی فعالیت می‌کند، گفت: در این شرکت موفق شدیم محصولاتی از جمله «شیرهای ویفری» در «مدل‌های اکسنتریک» و «دبل اکسنتریک» کاربردی در صنعت پالایش و پتروشیمی تولید کنیم؛ اکنون هم «شیرهای دیلوج ولو» و «سیستم‌های فوم دوزینگ» با توجه به نیاز صنعت در شرکت به تولید می‌رسد.

منصور امامی، گفت: از دیگر تجهیزاتی که در این شرکت به تولید می‌رسد، می‌توان به مانیتور کنترل از راه دور کاربردی در آتش نشانی‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه البته که استانداردهای لازم در حوزه ساخت تجهیزات آتش نشانی نیز در کشور به ندرت وجود دارد توانستیم به این حوزه ورود و آزمایشگاهی مرتبط ایجاد کنیم، عنوان کرد: یکی از اهدافی که برای شرکت تعریف شده و همچنان در حال ادامه این روند هستیم، همکاری با مؤسسه ملی استاندارد در راستای تدوین استانداردهای ملی برای محصولات است.

رئیس هیئت‌مدیره این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: برای تحقق استانداردهای ملی تجهیزات آتش‌نشانی به آزمایشگاه‌های مجهزی در این رابطه نیاز داریم تا بتواند استانداردهای لازم برای محصولات را اجرا و به‌صورت عملیاتی پیاده‌سازی کند.

فعال حوزه فناور با بیان اینکه در راستای تولید تجهیزات آتش‌نشانی آزمایشگاه‌های خاص وجود نداشت و یا بسیار محدود بود، اظهار کرد: ما در این شرکت دانش‌بنیان اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه بسیار مجهز با هدف‌گذاری تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی کردیم.

انتهای پیام/