چالش‌های فرهنگی مانع از اثرگذاری توسعه شبکه ارتباطات می‌شود
چالش‌های فرهنگی مانع از اثرگذاری توسعه شبکه ارتباطات می‌شود
رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: تا زمانی که چالش‌های فرهنگی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات برطرف نشود نمی‌توان شاهد اثر توسعه‌ شبکه ارتباطات در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه فناوری اطلاعات تیکنا، میثم لطیفی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات که بعد از ظهر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: دولت آینده دولت فناوری اطلاعات است و دولتمردان این دولت سازندگان سکوها و نرم‌افزار‌های کاربردی هستند.

وی افزود: مشاغل حوزه فناوری هم نقطه تحول هستند و هم نیازمند افراد خاص و نخبه‌ای هستند. افراد علاقمند به این حوزه بیشتر علاقه‌مند به فعالیت به بخش خصوصی هستند. با الگوهای خطی نمی‌توان تحول ایجاد کرد و در حوزه فناوری اطلاعات به راحتی تحول ایجاد می‌کنند و تابع هیچ الگوی خطی نیستند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: گاهی اوقات زیرساخت‌ها ایجاد شده و امکانات توسعه یافته ولی شاهد تحول نیستیم و از همین رو باید دگرگونی در فرهنگ دستگاه‌ها در زمینه حکمرانی داده به وجود آیند. در چند سال اخیر دستگاه‌های اجرایی تبدیل به قبرستان داده شده‌اند و اگرچه تلاش شده در پنجره واحد دولت هوشمند داده‌ها به صورت یکپارچه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم. از نظر بنده دلیل بروز چنین مشکلی ناشی از فقر فرهنگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. داده‌ها برای تصمیم و اجرای پروژه‌ها هستند و نه در ذخیره‌سازی آن‌ها. امروز پلتفرم‌هایی که رشد می‌کنند و موفق هستند توجه فوق‌العاده‌ای به مدیریت داده‌ها دارند.

لطیفی عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که فضای رضایتمندی هم در کنار توسعه شبکه ارتباطات ایجاد شود.

انتهای پیام/