مدیران وزارت جهاد کشاورزی از مرکز فناوری و نوآوری رسا بازدید کردند
مدیران وزارت جهاد کشاورزی از مرکز فناوری و نوآوری رسا بازدید کردند
تعدادی از مدیران و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی همزمان با برگزاری دوره ایده‌پردازی با محوریت حوزه کشاورزی از مرکز فناوری و نوآوری بازدید کردند.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، روز سه‌شنبه بیستم تیرماه مرکز فناوری و نوآوری رسا میزبان مدیران و نمایندگانی از سازمان تعاون روستایی، معاونت امور باغبانی و دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی بود تا از فعالیت‎های مرکز رسا در زمینه تجاری‌سازی و توسعه کنترل آفات به روش عقیم‌سازی حشرات (SIT) در مبارزه با آفات مگس مدیترانه بازدید نمایند.

در جلسه پیرامون این بازدید، ابتدا توسط مسئول پذیرش و ارزیابی مرکز رسا توضیحاتی در مورد زیرساخت‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز ارائه شد و در ادامه احمدی، مسئول پروژه SIT و واحد فناور دمترا، در مورد روش کنترل آفات ‌SIT، قابلیت‌های موجود و تجارب و اقدامات انجام شده توضیحاتی ارائه نمود.

بستان‌‌منش رییس مرکز فناوری و نوآوری رسا نیز با بیان رویکرد جدید سازمان انرژی اتمی برای توسعه فناوری هسته‌ای در حوزه کاربرد پرتوها و کشاورزی و تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای این موضوع، تاکید نمود که اکنون نوبت وزارت جهاد کشاورزی و سایر ذی‌نفعان است تا از نتایج این رویکرد جدید به نفع کشاورزان و مردم بهره‌برداری کنند. وی اظهار امیدواری کرد مسئولین و تصمیم‌گیران جهاد کشاورزی به‌صورت عملیاتی وارد میدان کار شوند و کشور را از فناوری‌های توسعه‌یافته در سازمان انرژی اتمی برمبنای نوآوری باز و مواهب آن بهره‌مند نمایند.

در ادامه این بازدید، نمایندگان جهاد کشاورزی با حضور در دوره‌ی ایده‌پردازی با محوریت حوزه کشاورزی که در مرکز رسا تدارک دیده‌شده بود، این مرکز را به امید همکاری‎های آتی ترک کردند. دوره “ایده‌پردازی” نیز با تدریس دکتر طاهری رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور و حضور جمعی از علاقه‌مندان و واحدهای مستقر در مرکز رسا برگزار شد. در این دوره که بیش از دو ساعت به طول انجامید، ایده‌ها و فرصت‌های بکر تجاری و صنعتی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی کشور ارائه گردید.

انتهای پیام/