جلوگیری از آسیب‌رساندن به تولید، از مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی است
جلوگیری از آسیب‌رساندن به تولید، از مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی است
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه در چند سال گذشته برای بازگشت صنایع تعطیل‌شده به چرخه تولید اقداماتی انجام داده که باعث دلگرمی کارآفرینان شده است.

به گزارش گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا،شهباز حسن‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی در رابطه با نقش قوه قضاییه در حمایت از تولید، گفت: اگرچه دولت با توجه به وظایف قانونی که قانون‌گذار برای آن تعیین کرده، مهمترین اجراکننده امور اجرایی از جمله تولید است، اما قوه قضاییه هم وظایفی در بعد نظارتی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارد که این امر سبب می‌شود فساد‌های اقتصادی به عنوان یکی از موانع تولید، برداشته شود.

وی در ادامه افزود: رونق تولید و جلوگیری از آسیب‌رساندن فساد و سوداگری به تولید، مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی است که قوه قضاییه در این زمینه موفق عمل کرده و تاکنون با درایت این قوه از تعطیلی یا کاهش ظرفیت صد‌ها واحد تولیدی و بی‌کارشدن کارگران زیادی جلوگیری شده است.

به گفته حسن‌پور نقش قوه قضاییه در رونق تولید، به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، فراتر از سایر سازمان‌ها است و طی ۲ سال اخیر حمایت‌ها و کمک‌های قوه قضاییه در جهت احیا و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی تعطیل‌شده نشان می‌دهد که این نهاد تاثیر متفاوت و بسزایی بر بخش تولید داشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اجرایی‌شدن منویات رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، محدود به قوه مجریه نیست و سایر قوا در کنار دولت، تکالیفی برعهده دارند؛ به عنوان مثال مجلس با شناسایی گلوگاه‌های قانونی، رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر که باعث ایجاد موانع و دست‌انداز‌هایی برای رونق تولید شده است، می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

به گفته حسن‌پور کنترل و نظارت عملیاتی مستمر بر تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در جهت تحقق شعار سال، در راس برنامه‌های قضایی قرار گرفته که این نویدبخش عملیاتی‌شدن مهار تورم و رشد تولید است؛ همچنین تلاش مجدانه قوه قضاییه در تامین امنیت، مبارزه و برخورد قانونی با مخلان امنیت شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا با همراهی و همدلی دولت و مجلس، قطعا زمینه گشایش‌های بیشتری را برای احیای واحد‌های تولیدی فراهم خواهد کرد، گفت: قوه قضاییه می‌تواند با به‌کارگیری کارشناسان مجرب، صنایع و واحد‌های تولیدی تعطیل‌شده را که دارای مزیت رقابتی هستند شناسایی کرده و مسیر بازگشت آن‌ها را به چرخه تولید فراهم سازد.

انتهای پیام/