دستگاه لیزر دندان‌پزشکی با سه طول موج متفاوت نیاز بیماران را به سرعت و هزینه کمتر رفع می‌کند +فیلم
دستگاه لیزر دندان‌پزشکی با سه طول موج متفاوت نیاز بیماران را به سرعت و هزینه کمتر رفع می‌کند +فیلم
سازنده دستگاه لیزر دندانپزشکی با سه طول موج متفاوت گفت: هزینه ساخت این دستگاه نصف میزان واردات نمونه‌های خارجی است و قادر هستیم با دستگاهی ایرانی نیازهای متفاوت بیماران مراجعه کننده به مراکز دندان‌پزشکی را رفع کنیم.

گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکناعلیرضا باجلان، با وجود مشکلات محدودیت‌های عدیده‌ای که به واسطه تحریم‌های ظالمانه دولت‌های غربی برای مردم ایران به وجود آمده است ولی مهندسان کشورمان در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با همت بلند خود توانسته‌اند همواره در حوزه‌های مختلف صنعتی پیشگام بوده و محصولاتی را تولید کنند که باور آن برای مدیران شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و سیاست‌مداران غربی سخت است. نخبگان ایرانی با به‌کارگیری امکانات و ظرفیت‌های داخلی تنواسته‌اند سرویس‌ها و دستگاه‌هایی را تولید کنند که نه‌ تنها توانایی رقابت با محصولات پیشرفته خارجی را دارد بلکه در بسیاری از جنبه‌ها دارای برتری محسوسی هستند. از جمله صنایعی که محققان کشورمان توانسته‌اند دستگاه‌های پیشرفته‌ای را تولید و عرضه کنند می‌توان به صنعت تجهیزات پزشکی اشاره کرده که به تازگی نیز یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه لیزر دندان‌پزشکی با سه طول موج متفاوت شده است.

از همین رو خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «با فناوران» به سراغ مهندسان ایرانی در شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق می‌رود و به معرفی دستاوردهای غرورآفرین اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور می‌پردازد. در نخستین قسمت از این سلسله گزارش‌ها با ابوذر جعفری، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان که توانسته است برای نخستین بار دستگاه لیزر دندان‌پزشکی با سه طول موج متفاوت را تولید کند، گفت‌وگو کرده‌ایم. در ادامه مشروح این گفت‌وگو را مشاهده می‌کنید:

تیکنا: در ابتدا بفرمایید در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید و چطور موفق به تولید نخستین دستگاه لیزر دندان‌پزشکی با سه طول موج متفاوت شدید؟

جعفری: سابقه فعالیت این شرکت به سال ۱۳۹۳ بازمی‌گردد و از آن سال به صنعت تجهیزات پزشکی ورود کردیم و در ابتدا به تحقیق در مورد دستگاه‌های کاربردی در این صنعت و تعمیر نمونه‌های خارجی می‌پرداختیم. در جریان تحقیقات خود به دنبال این بودیم که دریابیم به چه دستگاه‌هایی در کشور نیاز داریم و نیاز بازار به این دستگاه‌ها به چه اندازه است. پس از مدتی متوجه شدیم باید چه محصولی را تولید کنیم و برای تولید این محصول باید چه مجوزهایی را دریافت کنیم. در گام بعدی طرح و ایده تبدیل به ساخت محصول شد و طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ روی دستگاه‌های مورد نظر خود کار کردیم. باتوجه به اینکه فرایند اخذ موجوز برای تجهیزات پزشکی حداقل به دو سال زمان نیاز دارد ما توانستیم مجوزهای لازم را پس از انجام تست‌های بالینی دریافت و سه محصول کاملاً ایرانی را کنیم. در گام بعد که از سال ۱۴۰۰ آغاز شد مراحل نهایی تولید و دریافت مجوز را طی کردیم و توانستیم نام خود را به عنوان اولین شرکت تولید کننده «هایفوی سه‌بعدی» در کشور ثبت کنیم. در سال ۱۴۰۲ نیز موفق شدیم اولین دستگاه لیزر دندان‌پزشکی با سه طول موج متفاوت را تولید کنیم.

در ادامه ویدئوی کامل گفت‌وگو با ابوذر جعفری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سازنده دستگاه لیزر دندان‌پزشکی با سه طول موج متفاوت را مشاهده می‌کنید:

در ادامه پریسا کاشی، مسئول فنی این شرکت دانش‌بنیان به بیان جزئیات فنی دستگاه لیزر دندان‌پزشکی با سه طول موج متفاوت پرداخت و به مزیت‌های رقابتی این محصول ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی اشاره کرد. ویدئوی کامل صحبت‌های مسئول فنی این شرکت دانش‌بنیان را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/