حضور زنان در حکمرانی باید بر مبنای عدالت باشد و نه تساوی + فیلم
حضور زنان در حکمرانی باید بر مبنای عدالت باشد و نه تساوی + فیلم
آقامیری با اشاره به اینکه باید برای حضور فعال زنان در جامعه راه حل ارائه داد، گفت: تعاریف و مدل را در این خصوص باید جدی گرفت و حضور زنان در حاکمیت و حکمرانی باید بر مبنای عدالت و توانمندی آنها و نه تساوی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، سید محمودرضا آقامیری در آیین اختتامیه نخستین دوره آموزش زنان و حکمرانی که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، گفت: آقامیری با اشاره به اینکه باید برای حضور زنان در جامعه راه حل ارائه داد، گفت: حضور زنان در حاکمیت و حکمرانی باید به عدالت و نه تساوی باشد.

وی افزود: بحث حکمرانی بحث جدیدی است اما اینکه چگونه است باید در حکمرانی مسیری مشخص کرده اند یا خیر؟ ما اهل تعارف هستیم. اگر این دوره آموزشی را به جای زنان و حکمرانی را با واژه جوانان‌ و حکمرانی هیچ تفاوتی در خروجی نمی‌کرد.

آقامیری گفت: زنان در هویت فرهنگی همواره هویت ذاتی داشتند. اما مردان ما هویت نقشی داشته اند. هر کدام کار خود را کنند. بیشتر تعارف داشتیم تا اینکه راه حل ارائه کنیم.

وی افزود: هر چند به دنبال ارزیابی نیستم اما زنان امروز با زنان قبل از انقلاب قابل مقایسه نیستند زیرا زیست فرهنگی و اجتماعی ما با قبل از انقلاب تفاوت دارد. این تفاوت‌ها در دیدگاه امام خمینی و رهبر انقلاب هم همواره مشاهده شده است.

آقامیری تاکید کرد: برای حضور زنان در جامعه باید راه حل ارائه داد، در مدیریت سیاسی که بیشتر مردانه است، باید تجدیدنظر شود. در حال حاضر میزان حضور ضابطه مند نیست و به سمت فمینیستی بومی می‌رویم که اگر ضابطه مند شود فضای فعلی نیز از بین می‌رود.

وی با انتقاد از چرایی جنسیتی شدن فضا گفت: پیشنهاد من این است که تعاریف را باید جدی گرفت. همچنین در ارائه در مدل باید جدی باشیم. حضور زنان در حاکمیت در تمامی کشورهای جهان بیش از ۲۵ درصد نیست. ما در کشورمان باید حضور زنان در حکمرانی را تقسیم به عدالت کنیم و نه تساوی.