از ۱۵۰‌ ایده دانش‌بنیانی مطرح شده در حوزه معدن، ۱۰ طرح انتخاب می‌شوند
از ۱۵۰‌ ایده دانش‌بنیانی مطرح شده در حوزه معدن، ۱۰ طرح انتخاب می‌شوند

به گزارش تیکنا؛ محمدرضا پور ابراهیمی در آیین اختتامیه رویداد توسعه ایده های فناورانه گل گهر اظهار کرد:‌ شرکت گل گهر نهالی بود که فعالیت‌هایش بعد از دفاع مقدس شکل گرفت و امروز تبدیل به درخت تنومندی برای انجام فعالیت‌های معدنی در کشور شده است. او افزود: گل گهر در سال‌های اولیه فعالیت‌های مقطعی داشت و […]

به گزارش تیکنا؛ محمدرضا پور ابراهیمی در آیین اختتامیه رویداد توسعه ایده های فناورانه گل گهر اظهار کرد:‌ شرکت گل گهر نهالی بود که فعالیت‌هایش بعد از دفاع مقدس شکل گرفت و امروز تبدیل به درخت تنومندی برای انجام فعالیت‌های معدنی در کشور شده است.

او افزود: گل گهر در سال‌های اولیه فعالیت‌های مقطعی داشت و بهره‌برداری آن تا سقف ۵ میلیون تن بود. از سال ۱۳۸۴ برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های گل گهر شکل گرفت و از سال ۱۳۸۵ از رویکرد عادی و ظرفیت کم تبدیل به یک ظرفیت جدید شد. گل گهر البته در استان کرمان با مسئله آب روبرو بود. اما آنچه خلا جدی بوده صنایع پایین دستی است. چرا که ارزش افزوده ما در صنایع پایین دستی شکل گرفته است.

پور ابراهیمی ادامه داد:‌ اتفاقی که در گل گهر رخ داد که اتفاق بسیار مبارکی بود جنس فعالیت‌های آن بود که با محوریت دانش بنیان شکل گرفت و آیین نامه آن هم بر اساس همین رویکرد دانش بنیان تدوین شد. برخی شرکت‌ها ایده‌هایی را در این زمینه مطرح کردند که تا کنون ۱۵۰ ایده مطرح شد که قرار است در نهایت ۱۰ ایده انتخاب شوند.

انتهای پیام/