تولید تجهیزات پیشرفته پخت نان به همت فناوران ایرانی
تولید تجهیزات پیشرفته پخت نان به همت فناوران ایرانی
فناوران یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از دانش و فناوری بومی، تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته پخت نان را در کشور به تولید انبوه رساندند.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، ابوالقاسم اسحاق آبادی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به ساخت انواع ماشین‌آلات هوشمند پخت نان و شیرینی جهت تأمین نیازهای داخلی توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های خودکار و هوشمند پخت انواع نان‌های سنتی و دستگاه نانوایی سنتی تمام خودکار تونلی به عنوان محصولات دانش‌بنیان این شرکت هستند که منطبق بر الزامات زیست‌محیطی طراحی‌ و تولید شدند.
وی از دریافت استاندارد ایران و CE اروپا برای این تولیدات خبر داد و افزود: مصرف سوخت بسیار کم دستگاه پرتابل به علت عایق بندی خوب، بستری کاملا بهداشتی جهت تولید نان است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، تجهیز به سیستم کنترل الکترونیکی دما و سرعت و همچنین به حداقل رساندن فضای مورد نیاز را از ویژگی‌های این دستگاه‌ها عنوان کرد.

اسحاق آبادی با بیان این‌که این محصولات نمونه داخلی ندارد در خصوص مزیت رقابتی آن نسبت به مشابهات خارجی خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها نمونه خارجی نیز ندارند و کاهش ۸۰ درصدی آلودگی هوا، صرفه جویی ۲.۸ میلیارد مترمکعب در مصرف گاز و گازوئیل، کاهش آلودگی محیطی با کاهش ۸۵۰ تن گاز آلوده در اتمسفر کشور، پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب آن منجر به مزیت آن نسبت به نمونه‌های خارجی و صادرات آن به ۴۸ کشور دنیا از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، آفریقا و کشورهای اروپایی شده است.

وی به ساخت این تجهیزات با هدف تامین نیاز صنعت غذای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان یک اقدام بنیادی، همواره به دنبال کسب سهم بیش‌تری از بازار بودیم و در همین راستا، تلاش کردیم تا با استفاده از فناوری‎های پیشرفته. محصولاتی را منطبق با استانداردهای جهانی تولید کنیم. بر همین اساس سیستم مدیریت کیفیت خود را بر اساس استاندارد ۲٠٠۸-۹٠٠۱ ISO طراحی کردیم.

این فناور خاطرنشان کرد: به همت فناوران ایرانی توانستیم بازار داخلی را توسعه دهیم و معاونت علمی ریاست جمهوری با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط با سایر کشور و ایجاد زمینه‌های صادرات و گسترش بازار خارجی می‌تواند در رونق این شرکت‌ها بسیار تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/