رشد اقتصادی در گرو تداوم ارتقای بهره‌وری است
رشد اقتصادی در گرو تداوم ارتقای بهره‌وری است
رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: برای رشد اقتصادی باید ارتقای بهره‌وری در کشور در سه سال آینده تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، میرسامان پیشوایی در همایش ملی بهره‌وری ایران که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: شاخص شدت مصرف انرژی در ایران ۲.۵ برابر جهانی و ۲ برابر چین است و در زنجیره تامین محصولات کشاورزی ایران ۲۵ تا ۳۰ درصد هدر می‌رود و با میزان آبی که در کشور هدر می‌رود تمام آب کشور قطر را تامین کرد و تنها ۰.۴ بهره‌وری پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه محقق شده است.

وی افزود: برعکس آنچه همه می‌گویند دولت باید ارتقای بهره‌وری را محقق کند ولی ما معتقدیم دولت فقط باید کاری کند که بهره‌وری به‌صرفه باشد. نقش دولت ایجاد انگیزه برای ارتقای بهره‌وری در بخش خصوصی است. اگرچه در صنعت فناوری اطلاعات بهره‌وری بیش از برنامه ششم توسعه پیدا کرده ولی در حوزه نفت و گاز بهره‌وری به شدت پایین است زیرا در این حوزه و بسیاری از حوزه‌ها به ابزار‌های دانش‌بنیان توجه نشده است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری بیان کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته رشد بهره‌وری مثبت بوده است و در سال گذشته حدود ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به ارتقای بهره‌وری است. اگر بخواهیم شاهد تاثیر ارتقای بهره‌وری در اقتصاد کشور و معیشت مردم باشیم باید رشد بهره‌وری در سال آینده ادامه پیدا کند.

دهقانی عنوان کرد: در سازمان ملی بهره‌وری آمادگی کامل برای همکاری با تمام مجموعه‌های دانش‌بنیان و بهره‌ور برای ارتقای بهره‌وری در کشور را داریم و تمام همت خود را به‌کار گرفتیم تا تاکیدات مقام رهبری در حوزه بهره‌وری محقق سازیم.

انتهای پیام/