هوش مصنوعی واتس اپ حافظه دار می‌شود
هوش مصنوعی واتس اپ حافظه دار می‌شود
جدیدترین نسخه آزمایشی واتس اپ برای اندروید (نسخه 2.24.22.9) نشان می‌دهد که این برنامه پیام‌رسان محبوب در حال توسعه ویژگی جدید “حافظه” برای چت با ربات هوش مصنوعی متا است. این ویژگی به هوش مصنوعی واتس اپ اجازه می دهد تا جزئیات مکالمات گذشته را به خاطر بسپارد و تجربه شخصی و مرتبط تری را برای کاربران فراهم کند.

به گزارش تیکنا، هوش مصنوعی متا که در واتس اپ به مانند یک رباتِ چت حاضر است، می‌تواند انواع مختلفی از جزئیات شخصی، از جمله ترجیحات غذایی (مانند گیاه‌خواربودن)، تولدها و حتی ترجیحات خاص مانند سبک مکالمه رسمی را به خاطر بیاورد. علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند حساسیت‌ها و علایق شخصی مانند کتاب‌های مورد علاقه و یا مستند و پادکست‌های محبوب شما را به خاطر بسپارد.

با ذخیره این اطلاعات، هوش مصنوعی متا می‌تواند توصیه یا پاسخ‌هایی را ارائه دهد که بیشتر با ترجیحات و سبک زندگی کاربر هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر کاربر توصیه های غذایی را بخواهد، Meta AI از پیشنهاد غذاهایی که کاربر قبلاً نشان داده که آنها را دوست ندارد یا به آنها حساسیت دارد، اجتناب می کند. هدف این سطح سفارشی‌سازی ایجاد تعاملی طبیعی‌تر و جذاب‌تر است و هوش مصنوعی متا را بیشتر شبیه یک دستیار شخصی می‌کند.

یکی از جنبه های کلیدی این ویژگی جدید، کنترل کاربر و حفظ حریم خصوصی است. در این برنامه، کاربران به یک رابط اختصاصی دسترسی خواهند داشت که در آن می‌توانند داده‌هایی را که Meta AI ذخیره کرده است مشاهده و مدیریت کنند.

این رابط به کاربران این امکان را می دهد که در صورت تغییر اطلاعات، مانند ترجیحات غذایی جدید یا آلرژی جدیدشان، به راحتی اطلاعات را به روز کنند. علاوه بر این، کاربران این امکان را خواهند داشت که بخشی یا تمام اطلاعاتی را که Meta AI ذخیره کرده است حذف کنند. این به آنها اجازه می‌دهد که دقیقاً آنچه را هوش مصنوعی در مورد آنها به خاطر می آورد، مدیریت کنند. این ویژگی هنوز در دست توسعه است و در آپدیت های بعدی در دسترس خواهد بود.

معرفی ویژگی حافظه چت این پتانسیل را دارد که عملکرد هوش مصنوعی متا در واتس اپ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با به خاطر سپردن ترجیحات کاربر و تعاملات گذشته، هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ‌های مناسب‌تر و مفیدتری را ارائه دهد، و آن را به ابزار ارزشمندتری برای ارتباطات و جمع‌آوری اطلاعات تبدیل کند.