جلوگیری از قطعنامه تحریمی درباره عدم استفاده ایران از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین
جلوگیری از قطعنامه تحریمی درباره عدم استفاده ایران از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین
عضو مجلس در یکصد و چهل و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی، گفت:توسعه پایدار با وجود تحریم‌های ظالمانه همچون تحریم دارو و فناوری‌های نوین،دست نیافتنی خواهد بود.

به گزارش تیکنا و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر باقرزاده، در حاشیه یکصد و چهل و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی، گفت: بنده در این رویداد مهم جهانی، عضو کمیته توسعه پایدار هستم. در قالب جلسات صورت گرفته در این اجلاس،اعتراض خود را نسبت به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ابراز داشتیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه پایدار با وجود تحریم‌های ظالمانه همچون تحریم دارو و فناوری‌های نوین،دست نیافتنی خواهد بود، ادامه داد: همچنین در این رویداد جهانی، مراتب اعتراض خود را نسبت به حمله به غزه و لبنان نیز اعلام داشتیم چرا که با تخریب زیرساخت‌های این کشور به مانند مدرسه، بیمارستان و راه ها … توسعه پایدار در این کشورهای مظلوم عملاً دست نیافتنی خواهد بود.

باقرزاده با بیان اینکه توسعه پایدار در صورت تحقق صلح و امنیت در جهان، ایجاد می شود، بیان کرد: از این رو در حاشیه مجمع عمومی این اجلاس،مراتب اعتراض شدید خودمان را نسبت به استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در راستای ترور، تخریب، بمباران و به شهادت رساندن عزیزانمان اعلام کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آفرینی هیئت ایرانی در مباحث فنی نظیر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین ادامه داد: در این اجلاس تلاش می‌شد تا قطعنامه ای تحریمی درباره عدم استفاده ایران و برخی کشورها از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین به تصویب برسد که به موجب اقدامات صورت گرفته، تلاش شد تا این قطعنامه به تصویب نرسد و رای نیاورد.

باقرزاده  با بیان اینکه ما معتقدیم توسعه پایدار در صورتی محقق می‌شود که فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی به صورت عادلانه در دسترس همه کشورها باشد، بیان کرد: این فناوری‌ها نباید تنها در اختیار کشورهای پیشرفته قرار گیرد. /