گویندگان با هوش مصنوعی آمازون میتوانند صدای خود را کپی کنند/ انقلاب یا تهدید برای صنعت کتاب های صوتی؟
گویندگان با هوش مصنوعی آمازون میتوانند صدای خود را کپی کنند/ انقلاب یا تهدید برای صنعت کتاب های صوتی؟
آمازون هوش مصنوعی جدیدش را با تعدادی از گویندگان امتحان میکند و احتمالا شاهد تحولی در سرعت عرضه ی کتاب های صوتی خواهیم شد.

به گزارش تیکنا و به نقل از آمازون به زودی از گروه کوچکی از گویندگان Audible دعوت می‌کند تا صدای خود را با استفاده از هوش مصنوعی کپی کنند. این آزمایش بتا، که تنها در ایالات متحده انجام می‌شود، با هدف تسریع در تولید کتاب‌های صوتی برای این پلتفرم طراحی شده است. آمازون در اعلامیه‌ای گفت که این آزمایش به ناشران، نویسندگان و نمایندگان حقوقی نیز گسترش خواهد یافت.

آمازون اعلام کرده است که این ویژگی به گویندگان اجازه می‌دهد تا صدای خود را برای تولید نسخه‌های صوتی آموزش دهند و کنترل کامل بر پروژه‌هایی که می‌خواهند برای آنها audition کنند، اعم از اجراهای زنده و ضبط‌های تولید شده با هوش مصنوعی، داشته باشند. گویندگان می‌توانند از ابزارهای تولید آمازون برای ویرایش تلفظ و سرعت صدای کپی شده خود استفاده کنند و همچنین تولید نهایی را برای خطاها و نواقص بررسی کنند.

آمازون تأکید کرده که گویندگان از مدل “سهیم شدن در حق امتیاز” برای هر عنوان به صورت جداگانه جبران خواهند شد، اما جزئیات دقیقی درباره میزان درآمد مورد انتظار ارائه نکرده. همچنین، آمازون تأکید کرده که صدای یک گوینده بدون تایید آنها در محتوای دیگری استفاده نخواهد شد.

گفتنی است، گویندگان  Audibleکسانی هستند که کتاب‌های صوتی را برای پلتفرم Audible ضبط می‌کنند. Audible ، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های پخش کتاب‌های صوتی، به گویندگان نیاز دارد تا کتاب‌ها و محتواها را به صورت صوتی درآورند