بیش از ۲ هزار قطعه صنعت هوایی در کشور تولید شد
بیش از ۲ هزار قطعه صنعت هوایی در کشور تولید شد
رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: بیش از ۲ هزار قطعه صنعت هوایی در کشور تولید شده است که ۳۰۰ هزار تیراژ داشته و این صنعت با بالاترین کیفیت خدمات خود را ارایه می کند.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، محمد محمدی بخش، چهارشنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام در استان البرز، افزود: با افتخار می گوییم بیش از ۱۳ هزار پهباد در کشور ثبت نظامی شده که مجموعه ای از این عوامل این نمایشگاه را متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی است که پس از ۴۰ سال که کشور در شدیدترین و سخت گیرانه ترین تحریم های بشری قرار دارد، بخش هوایی گزارش عملکرد خود را در رشد تولید ارایه کند.

محمدی بخش اظهار کرد: امروز تحریم های ظالمانه ای که علیه بخش صنعت غیرنظامی هوایی وجود دارد در هیچ دوره ای از تاریخ نبوده و در این شرایط با یک صنعتی که ایمنی آن باید ۱۰۰ درصد باشد و امنیت آن باید ۱۰۰ درصد باشد، کار می کنیم.

وی گفت: تولید در این مجموعه شاخصه هایی دارد که مهمترین آن لبه تکنولوژی است و فناورانه و مردم پایه است و اولین اشتباه کار آخرین اشتباه است و دشمن چشم ندارد صنعت هوایی ما حرکت کند چون پیشران پیشرفت کشور است و می خواهد جلوگیری کند از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران که کار در این عرصه جهادی و فناورانه و مردم پایه است.

محمدی بخش تاکید کرد: بخش هوایی کشور با فعالان این عرصه در تمام حوزه های مسافر، بار، صنعتی، کشاورزی توسعه با فعالان گمنامی که دارد در لبه تکنولوژی می درخشد بطوریکه بازدیدکنندگان بین المللی و ناظرانی که این صنعت را بازدید می کنند اذعان می کنند که با همت زنان و مردان غیور فعال محقق شد.

وی گفت: این نمایشگاه ماحصل بخشی از این توانمندی هاست که امروز در قالب شرکت های دانش بنیان ارایه می شود و در عین حال بخش مهیچ نمایشگاهی و عملیات های منحصر به فردی که در دنیا تکنولوژی آن منحصر به فرد است مثل اطفا ء حریق و عملیات اکروباسی و ورزش های هوایی که جوانان رویکرد زیادی به آن دارند و در این نمایشگاه ارایه می شود.

محمدی بخش اظهار کرد: ویژگی های متعدد این نمایشگاه باعث شد که این نمایشگاه در تقویم سالانه قرار گیرد و مردم بیشتری این توانمندی ها را دیده و آن را لمس کنند.

وی معتقد است که مجموعه ای از تکنولوژی های هوایی و فضایی و ترکیب آن با دانش بنیان و ارتباط با وزارت ارتباطات می تواند این ۲ صنعت را به یک جهش تولید در سال آینده رهنمون کند.

محمدی بخش تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشور این مسولیت را می پذیرد و به دانشمندان و جوانان اعتماد و گواهینامه های تخصصی را ارایه می کنیم، چرا که راه شکست تحریم ها خودباوری و نگاه به درون است و هرجا توانمندی ایجاد کردیم تحریم ها برداشته شده است.

ایرنا