اگر بستر پیشرفت را برای دانشجویان مهیا نکنیم به کشور ظلم کرده ایم
اگر بستر پیشرفت را برای دانشجویان مهیا نکنیم به کشور ظلم کرده ایم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر ما نتوانیم برای شما دانشجویان باهوش، بستر برای پیشرفت مهیا کنیم واقعا به کشور ظلم کردیم.

به گزارش گروه جامعه تیکنا، “محمد علی زلفی گل” روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی رویش در یزد افزود: وجود شما دانشجویان به دانشگاه معنا و مفهوم می دهد، تیرهای دانایی هستید که از کمان دانشگاه به آینده پرتاب می شود.

وی تاکید کرد: شما دانشجویان آینده سازان ایران اسلامی هستید، امیدورام که سر راه شما عزیزان انسانهای بزرگ قرار گیرد که تاتیر گذار باشد که به اروزهایتان برسید.

وی تصریح کرد: امیدوارم مسیر دانایی را با سرعت هر چه بیشتر طی کنید تا به توانایی برسید و کشور آباد و سر افراز کنید.

زلفی گل افزود: به رغم تحریم های ظالمانه دشمنان امید است این فرزندان توانمند این کشور آینده درخشان برای کشور رقم بزنند.

وزیر علوم اضافه کرد: اگر ما نتوانیم برای شما دانشجویان باهوش، بستر برای پیشرفت مهیا کنیم واقعا به کشور ظلم کردیم.

زلفی گل گفت: خودتان را دست نگیرید و جوانی تان را ارزان نفروشید.

وزیر علوم ادامه داد: دانشجویان با حضور خود در جشنواره رویش، رنگ و بوی خاصی به آن دادند و ما به وجود شما افتخار می کنیم.

در این مراسم از برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی رویش تقدیر شد.

یازدهمین جشنواره ملی رویش، ویژه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری،‌ دینی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور از روز سه شنبه هفته جاری در دانشگاه یزد آغاز شد.

در این رویداد، برنامه‌های جنبی متنوع و نشست‌هایی با موضوعات مختلف از جمله نشست دبیران شورای فرهنگی کانون‌ها با معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، نشست کارشناسان کانون‌های فرهنگی با مدیر کل فرهنگی این وزارت و کمیسیون دانشجویی با موضوع انتخابات برگزار شد.

برگزاری چندین نمایش تئاتر، شب شعر و موسیقی با حضور هنرمندان کشوری و پویش همکاشت برای کاشت نهال درخت در دانشگاه از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

همچنین در این جشنوراه کانون‌های فرهنگی و هنری ۶۵ دانشگاه کشور در نمایشگاهی دستاوردهای خود را به مدت سه روز به نمایش گذاشتند.

تقویت روحیه مشارکت و مسوولیت پذیری، مهارت‌های فردی و اجتماعی و در نهایت تقدیر از فعالیت‌های یکساله اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی از جمله اهداف برگزاری جشنواره رویش بود.

وزیر علوم در سفر یکروزه به یزد ضمن حضور در جشنواره رویش و افتتاح چند طرح، در جمع دانشگاهیان سخنرانی می‌کند.

ایرنا