به روستای درگیر با تنش شدید آب در زنجان آبرسانی شد
به روستای درگیر با تنش شدید آب در زنجان آبرسانی شد

به گزارش تیکنا، آبرسانی به روستای «انجمن اولیا» از روستاهای دارای تنش آبی شدید در شهرستان زنجان انجام شد. علیرضا جزء قاسمی افزود: برای اجرای این طرح آبرسانی یک حلقه چاه به عمق هشت متر با دبی ۷.۳ لیتر در ثانیه حفر و تجهیز، ۸۰۰ متر خط انتقال ایجاد و ساختمان جنبی اتاق کلر زنی و […]

به گزارش تیکنا، آبرسانی به روستای «انجمن اولیا» از روستاهای دارای تنش آبی شدید در شهرستان زنجان انجام شد. علیرضا جزء قاسمی افزود: برای اجرای این طرح آبرسانی یک حلقه چاه به عمق هشت متر با دبی ۷.۳ لیتر در ثانیه حفر و تجهیز، ۸۰۰ متر خط انتقال ایجاد و ساختمان جنبی اتاق کلر زنی و ساختمان پمپاژ احداث شد.

وی با بیان اینکه ۸۶ روستای این استان دارای تنش آبی دائم هستند، اظهار کرد: طرح آبرسانی به روستای انجمن اولیا با صرف سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شد و بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت این روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شدند.

جزء قاسمی با اشاره به اینکه ۱۱۶ روستای استان تنش آبی فصلی دارند و در فصل تابستان که مصارف آب بیشتر است این روستاها دچار مشکل کمبود آب می شوند، ادامه داد: با اقدامات انجام شده مشکل آب بیش از ۵۰ روستا از این تعداد رفع شده است.

وی اظهار کرد: ۱۶۹ روستای استان نیز به دلیل مشکل تاسیساتی، فرسودگی تاسیسات و کمبود بارش ها با خشک شدن منابع آبی مواجه هستند و از مجموع روستاهای استان ۵۰۸ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند و ۱۳۷ روستا نیز که اغلب روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار هستند تحت پوشش این شرکت نیستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر ۷۵ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که این میزان ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۰ درصد روستاهای استان زنجانتحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

انتهای پیام/