افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان به ۶۳۰ هزار بشکه در روز با بهره‌برداری از فاز ۲
افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان به ۶۳۰ هزار بشکه در روز با بهره‌برداری از فاز ۲

به گزارش تیکنا، احمد فرزانه، مجری طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان در گفت‌وگویی به جزییات بهره‌برداری از بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان پرداخت و خاطرنشان کرد: این افتتاح با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز به عنوان بزرگ‌ترین واحد تقطیر خاورمیانه تلقی می‌شود. وی اظهار داشت: نخست فاز […]

به گزارش تیکنا، احمد فرزانه، مجری طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان در گفت‌وگویی به جزییات بهره‌برداری از بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان پرداخت و خاطرنشان کرد: این افتتاح با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز به عنوان بزرگ‌ترین واحد تقطیر خاورمیانه تلقی می‌شود.

وی اظهار داشت: نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان که از آذر ماه سال جاری در خط تولید قرار گرفت و صبح روز گذشته با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری برسد.

مجری طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان خاطرنشان کرد: این طرح شامل واحد «تقطیر اتمسفریک» با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، «تقطیر در خلا» به ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز، ۲ واحد «ترکیب گاز مایع» هر یک به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ بشکه در روز و همچنین «تاسیسات جانبی» است.

فرزانه با بیان اینکه راه اندازی این طرح، ظرفیت پالایشگاه آبادان را به بیش از ۶۳۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد، ادامه داد: در این پروژه ۲ دستگاه مشعل به ارتفاع ۱۲۷ متر به عنوان بزرگ‌ترین مشعل‌های نفتی کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی به مزایای افتتاح این طرح در پالایشگاه آبادان اشاره کرد و گفت: این افتتاح انعطاف‌پذیری زیادی را به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حوزه تامین و امنیت انرژی کشور می‌دهد تا در فصول مختلف سال و در زمان اوج مصرف، میزان تولید فرآورده را مورد مدیریت قرار دهد.

مجری طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان تاکید کرد: واحدی که ساخته شده در آذر ماه راه‌اندازی شد و حدود سه ماه است که در حال فعالیت است.

فرزانه با اشاره به اینکه بخش نخست از فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان روز گذشته افتتاح شده است، گفت: بخش دوم آن شامل واحدهای ارتقای کیفیت سوخت است که امیدواریم واحدهای آن به‌تدریج در انتهای سه ماه نخست سال آینده در خط تولید قرار بگیرند.

انتهای پیام/