تدوین بسته حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت در زمان بحران
تدوین بسته حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت در زمان بحران

به گزارش تیکنا، رامین رضایی، مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گویی خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم در رابطه با حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت در زمان بحران انجام شده است تا مراکز ما در مواقع بحران بتوانند مداخلات لازم را داشته باشند. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی […]

به گزارش تیکنا، رامین رضایی، مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گویی خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم در رابطه با حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت در زمان بحران انجام شده است تا مراکز ما در مواقع بحران بتوانند مداخلات لازم را داشته باشند. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی محور برای پرسنل مراکز روزانه و توانبخشی نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی تدوین شد و بخشی از آنها نیز برگزار شده است و بخش دیگر تا پایان سال با همکاری یونیسف انجام خواهد شد.اطلاعات کارکنان با گذراندن دوره های آموزشی با توجه به نیاز این مجموعه، به روز خواهد شد و خدمات برای جمعیت هدف ارائه می شود.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: از دیگر خدمات این دفتر، تامین وسایل کمک توانبخشی است که در سال جاری به ۱۰۴ هزار و ۶۸۰ نفر ارائه شده است.

رضایی یادآوری کرد: به ۱۱ هزار و ۳۳۳ نفر نیز کمک هزینه دریافت آرتز و پروتز را ارائه کردیم و کمک هزینه وسایل بهداشتی مانند پوشینه و سوند به ۹۶ هزار نفر نیز در داخل سامانه ارائه شد که نشان می دهد به دهک زیر هفت خدمات بهداشتی ارائه می‌شود که البته چون هزینه ها و دستورالعمل مالی آن در پایان سال قبل تدوین شد، امسال این رقم ۳۰۰ هزار تومان بود که با توجه به بالا رفتن نرخ‌ها، مشکلی را از مددجویان حل نخواهد کرد.

وی یادآور شد: مبلغ پوشینه به صورت ماهانه به افرادی که دچار ضایعه نخاعی و بسترگرا هستند، پرداخت می‌شود که تلاش می‌کنیم این مبلغ را در اعتبارات امسال متناسب با اعتباراتی که به بهزیستی تعلق می‌گیرد، افزایش دهیم.