پرورش کارآفرینان حکمرانی توسط دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران انجام شود
پرورش کارآفرینان حکمرانی توسط دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران انجام شود
نگاهداری گفت: پرورش کارآفرینان حکمرانی توسط دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اولین همایش ملی حکمرانی دانش مبنا حکمرانی سرزمینی که در امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در حکمرانی با دوگانه علم و اقتصاد مواجه ایم. لازم است در سیاست‌گذاری رویکرد نهاد علمی حاکم شود. میان آرمان گرایی و واقع گرایی نقطه تعادل، طراحی شود. نگاه فرآیندی و دائمی به حکمرانی با راه اندازی زیست بوم حکمرانی امکان‌پذیر است.

وی افزود: بین حکومتداری و حکمرانی تفاوت وحود دارد. حکومتداری دستوری، ابلاغی و بر پایه عقلانیت ابزاری است اما حکمرانی بازآرایی روابط بین مردم و حکومت و بر پایه عقلانیت ارتباطی، سیستم اغنایی، فناوری‌های نرم است.

نگاهداری اظهار کرد: باید توان حل مسائل را با پرهیز از سند نویسی و رفتارهای نمایش انجام داد. و در این خصوص خلاقیت نوآورانه یک رویکرد مهم است.

وی تاکید کرد: پرورش کارآفرینان و سیاستگذاران حکمرانی توسط دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران انجام شود.

انقلاب اسلامی الگوی تمدنی ارزشمندی برای تمام دنیاست

حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در ادامه گفت: جریان حکمرانی در صورتی که به صورت مجموعه ای از اجزا بهم پیوسته، هم افزا و دارای اتصال معنادار باشد، رشد پیدا می کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری اهداف بلند اسلام در جامعه را در بیانیه گام دوم انقلاب که برای عموم قابل فهم است، بیان فرمودند.

رستمی اظهار کرد: توجه به اسلام در جامعه خودمان با کنار زدن رژیم منحوس پهلوی و پیروزی انقلاب و نظام اسلامی شکل گرفت. انقلاب اسلامی الگوی تمدنی ارزشمندی برای تمامی دنیاست.

وی خاطر نشان کرد: امروز به نوعی شاهد حمایت حکومت ها از ظالمان در مقابل غزه هستیم. باید از ظرفیت های انقلاب در مقابله با ظلم و ظالم در جهان استفاده کنیم.