آغاز برنامه‌های هفته پژوهش آموزش و پرورش از ۱۹ آذرماه
آغاز برنامه‌های هفته پژوهش آموزش و پرورش از ۱۹ آذرماه
محبی گفت: در هفته پژوهش، ما از ۱۹ آذرماه مراسم خود را آغاز می‌کنیم و در اردوگاه شهید باهنر میزبان ۲ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه تیکنا، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز ۱۳ آذر ماه برگزار شد اظهار کرد: در مبانی دینی ما هیچ عملی به ارزشمندی تحقیق و پژوهش نمی‌رسد ‌و بزرگ‌ترین مسئله ای که ما در کشور خودمان از سال‌های دور با آن مواجه هستیم این هست که مدیران و اقدام کنندگان ما برخی کارها را بدون پژوهش انجام می‌دهند و محققان نیز پژوهش‌هایی دارند که به نتیجه نمی‌رسد.

وی افزود: هر کجا که طرحی شکست می‌خورد، برای این است که در مرحله تحقیق آن کاستی‌هایی بوده و اگر تحقیق به درستی انجام شود نتیجه مطلوبی به وجود می‌آورد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه ضرورت تحقیق و پژوهش نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالا است و بدون تحقیق و پژوهش طرح‌ها به نتیجه نمی‌رسد گفت: ما در هفته پژوهش چند هدف اصلی نظیر توسعه ‌‌و ترویج فرهنگ پژوهش، معرفی دستاوردهای پژوهشی برگزیده، تجلیل از پژوهش‌های برگزیده، تشریح برنامه‌های پژوهشی سال آینده و… را دنبال می‌کنیم.

محبی بیان کرد: ما از ۱۹ آذرماه مراسم خود را آغاز می‌کنیم و در اردوگاه شهید باهنر میزبان ۲ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی افزود: پژوهش و فناوری، پیشران آموزش و پرورش تحول افرین و تمدن ساز، شعار محوری و اصلی هفته پژوهش امسال است.

محبی بیان کرد: امسال از ۲۲ معلم، ۱۲۵ دانش اموز، ۱۰ پژوهشگر فرهنگی، ۳ مجری طرح‌های پژوهشی، ۶ دانشجو معلم و … پژوهنده تجلیل خواهد شد.

وی افزود: این پژوهشگاه از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و از سال قبل چرخش های تحولی را تعریف کردیم؛ اولین گام ما نوشتن سند راهبری دقیق بود که چشم انداز ما را روشن ‌و هر سال میزان دستیابی ما به اهداف را نشان می‌دهد که بر اساس آن کار خود را انجام می‌دهیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: موضوع رتبه بندی معلمان بعد از یک وقفه ۱۰ ساله اجرا شد و‌ ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای این اقدام است.