آغاز به کار نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور
آغاز به کار نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور
آئین افتتاحیه پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با حضور معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، شهرام ملازاده معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان انرژی اتمی ایران در آئین افتتاحیه پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی علی الخصوص شهدای هسته‌ای، از میزبانی دانشگاه معین استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

دانش هسته‌ای موتور پیشران برای سایر علوم و صنایع است‌

معاون اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دانش هسته‌ای یکی از علومی است که در لبه فناوری قرار دارد و این بدان معنی است که یک موتور پیشران برای سایر علوم و صنایع محسوب می‌شود.

ملازاده افزود: پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای شامل سه بخش کلی نیروگاهی، کاربرد پرتوها و کاربردهای صنعت هسته‌ای در علوم مختلف همچون علوم کشاورزی، پزشکی، دارویی و صنعتی در قالب ۲۰غرفه و با حضور کارشناسان و نخبگان سازمان انرزی اتمی که در غرفه‌ها مستقر و پاسخگوی بازدیدکنندگان هستند، دایر شد.

وی تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه طی نشستی که با اکبری‌فرد ریاست دانشگاه داشتیم نتایج خوبی درخصوص همکاری‌های مشترک سازمان انرژی اتمی و دانشگاه شهید باهنر خصوصا برای بحث تحقیقاتی در حوزه تولیدات کشاورزی حاصل شد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای در استان‌ها، اظهار کرد: سیاست اصلی این نمایشگاه‌ها جهاد تبیین است و سعی کردیم در قالب نمایشگاه‌های مختلف مردم را با دستاوردهای سازمان انرژی اتمی آشنا کنیم و این نمایشگاه بهترین‌ محل برای بازدید دانشجویان، اساتید و نخبگان از آخرین دستاوردهای سازمان است که از سوی جوانان و نخبگان ایران و در سایه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور به دست آمده است.

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی و دانشگاه شهید باهنر در آینده نزدیک خبر داد.

اکبری‌فرد رئیس دانشگاه معین استان نیز در آیین افتتاحیه پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای اذعان کرد: جریان‌های هسته‌ای به عنوان نماد جهاد سراسر مقاومت ملت ایران است.

وی افزود: فراز و نشیب‌های زیادی در بحث تسلیم و مقاومت را شاهد بودیم و امروزه فعالیت‌های هسته‌ای جلوۀ تمام قد دوگانه مقاومت و تسلیم است و در برهه‌ای از زمان به دلایلی کاهش فعالیت‌های هسته‌ای را در پیش داشتیم که چالش‌هایی را برای کشور به وجود آورد اما با وجود مدیریت عالی رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) هیچگاه نگذاشت خللی در پیروی از دکترین مقاومت به وجود آید که نتیجه قطعی آن پیروزی ملت ایران و ذلت همه مستکبرین و ظالمان تحریم‌گر بود.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: امروزه شکوفایی هسته‌ای و مشی آن بایستی در سایر علوم پایه، مهندسی و البته علوم انسانی نمایان شود و در دستور کار قرار دهیم چرا که مجاهدت‌های شهدا و دانشمندان هسته‌ای، دیگر به یک فرهنگ آکادمیک و دانشگاهی در ایران عزیز بدل شده است و ان‌شاالله بتوانیم از این حرکت جهاد علمی که در کشور رخ داده مواظبت و مراقبت کنیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان در ساحت تعالی هسته‌ای سه عنصر مهم دارد. اول نیت خیرانه مهندس افضلی‌پور، دوم آن که این دانشگاه مهد علمورزی سردار شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی است، که نماد ایثار،اخلاص و مقاومت است و سوم دانشجویان عزیزی که اهل جهاد علمی هستند. این سه عنصر اصیل آینده درخشان فیزیک هسته‌ای را در این دانشگاه نوید می‌دهد که امیدواریم با این سه عنصر بتوانیم برکاتی را در جامعه شاهد باشیم.

اکبری‌فرد در پایان از تمامی برگزار کنندگان این رویداد ملی در دانشگاه معین استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است پنجاه و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با همکاری سازمان انرژی اتمی، دانشگاه شهید باهنر کرمان و پژوهشگاه افضلی‌پور از ۱۱ لغایت ۱۵ آذرماه در تالار افضل دایر است. ساعات بازدید نمایشگاه صبح‌ها از ۸:۳۰ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۴ الی ۱۷ برای علاقه‌مندان برپا است.