علت قطعی امروز اینترنت اختلالی کوچک بود
علت قطعی امروز اینترنت اختلالی کوچک بود

به گزارش خبرنگار تیکنا، اینترنت سراسری کشور از صبح امروز با اختلال روبه‌رو شده است و در برخی از مناطق شدت این اختلالات به حدی بوده که منجر به قطعی کامل دسترسی به اینترنت شده است. بر اساس گزارش‌های میدانی اینترنت کشور از صبح امروز با اختلال گسترده‌ و قطعی ۱۰ دقیقه‌ای مواجه گردیده است […]

به گزارش خبرنگار تیکنا، اینترنت سراسری کشور از صبح امروز با اختلال روبه‌رو شده است و در برخی از مناطق شدت این اختلالات به حدی بوده که منجر به قطعی کامل دسترسی به اینترنت شده است.

بر اساس گزارش‌های میدانی اینترنت کشور از صبح امروز با اختلال گسترده‌ و قطعی ۱۰ دقیقه‌ای مواجه گردیده است و  در پی آن تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت مدعی شدند فقط قادر به مشاهده و ورود به سایت‌های داخلی هستند و حتی در مواردی مراجعه به برخی از سایت‌های داخلی نیز امکان پذیر نیست. کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات نیز می‌گویند «اختلال شدید و قطعی اینترنت ارائه خدمت در درگاه‌های پرداخت را نیز با مشکل مواجه کرده است.»

**اختلال گسترده برطرف شده ولی هنوز برخی از کاربران برای دسترسی به شبکه مشکل دارند

طبق اعلام شرکت‌های خدمات دهنده در زمینه سرویس‌های اینترنت این اختلال گسترده در حوالی ساعت ۱۰:۲۰ صبح امروز برطرف شده ولی برخی از کاربران مدعی هستند هنوز برای دسترسی به شبکه با مشکلاتی مواجه هستند. با وجود اینکه اختلال گسترده اینترنت در چند ماه اخیر مسئله جدیدی نیست و کاربران بارها از عدم دسترسی به شبکه شکایت کردند ولی به نظر می‌رسد هنوز مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نتوانسته‌اند بستر لازم برای ارائه اینترنت پرسرعت و ایمن را برای مردم فراهم کنند.

**اختلالی کوچک دلیل قطعی امروز اینترنت!

عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اختلال امروز اینترنت کشور می‌گوید «اختلال کوچکی امروز داشتیم که به زودی برطرف می‌شود. اختلال امروز صبح به علت حمله سایبری نبود.»

در شرایطی بسیاری از کسب و کارها دیجیتال هنوز درگیر تبعات ناشی از محدودسازی دستری به برخی از پلتفرم‌های اینترنتی هستند و اجرای طرح‌هایی نظیر «طرح حمایت از کسب و کارهای دیجیتال» از سوی وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد هنوز نتواسته است مشکلات کسب و کارهای اینترنتی را رفع و بستر لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال را فراهم کند، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگاران گفت: به دنبال این هستیم تا با اجرای کامل پروژه فیبر نوری(FTTx) سرعت اینترنت را در استان‌های مختلف کشور ۳۰ تا ۴۰ برابر کنیم.

انتهای پیام/