میزان پیشرفت دستگاه‌های اجرایی  در زمینه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی منتشر شد
میزان پیشرفت دستگاه‌های اجرایی  در زمینه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی منتشر شد
سازمان ملی بهره‌وری میزان پیشرفت دستگاه‌های اجرایی در انجام تکالیف مرتبط با سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی منتشر کرد.

به گزارش گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، با هدف ارتقای بهره‌وری و در راستای «آئین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌مندسازی درآمدها و هزینه‌‌های شرکت‌های دولتی» و همچنین «دستورالعمل ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره و یا هیئت عامل» شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، علاوه بر تدوین و ارائه برنامه ارتقای بهره‌وری خود به سازمان ملی بهره‌وری ایران، مکلفند گزارش مالی و عملکردی خود را مطابق با صورت مالی حسابرسی‌شده‌شان به‌منظور ارزیابی عملکرد بهره‌وری ‌در اختیار سازمان ملی بهره‌وری ایران قرار دهند. این سازمان پس از بررسی گزارش‌ها، مجوز پاداش پایان سال مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی را صادر می‌کند.

در این گزارش، میزان پیشرفت نشان‌دهنده ۱) همکاری و تعامل دستگاه‌ها در تدوین نماگرها، ۲) همکاری در ارسال اطلاعات شرکت‌های وابسته و ۳) همکاری در ارسال اطلاعات مالی و عملکردی آنهاست.

شایان ذکر است، بررسی و ابلاغ نماگرهای بهره‌وری به شرکت‌های دولتی در کارگروهی متشکل از سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان اداری و استخدامی کشور سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی در حال انجام است.

جدول عملکرد دستگاه‌ها به تفکیک در عکس زیر قابل مشاهده است.

بهره‌وری

انتهای پیام/