۱۲ حمله سایبری به دانشگاه ها و سایت وزارت علوم را در کمترین زمان ممکن خنثی کردیم
۱۲ حمله سایبری به دانشگاه ها و سایت وزارت علوم را در کمترین زمان ممکن خنثی کردیم
فامیل کریمی گفت: در طول دو سال گذشته شاهد برگزاری مانوری در دانشگاه بودیم و شبیه سازی حملات سایبری را انجام دادیم و طبق دستورالعمل ها توانستیم ۱۲ حمله سایبری در دانشگاه ها را خنثی کردیم و توصیه های پدافند غیر عامل را حفظ می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، علی اکبر فامیل کریمی، رئیس مرکز حراست وزارت عتف در نشست ملی پدافند غیر عامل که پیش از ظهر امروز با حضور غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در محل سالن جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، گفت: ۱۲ حمله سایبری به سایت دانشگاه ها را خنثی کردیم.

وی افزود: پدافند غیر عامل مرجع تصمیم ساز در همه امور است. سازمان پدافند غیرعامل کشور به ریاست سردار جلالی در اتفاقات بزرگ در صحنه کشور در همه زمینه ها حضور پیدا کرده است.

فامیل کریمی اطهار کرد: امروزه پدافند پیوند ناگسستنی با آموزش عالی دارد. با این نگاه کمیته هایی شکل گرفته و احکام روسای کمیته توسط وزیر علوم و رییس پدافند غیرعامل کشور امضا شده است.

وی افزود: پدافند غیر عامل در حوزه آسیب های موجود در آموزش عالی در مسیر توسعه کشور باید لحاظ شود و البته در این مسیر در حال حرکت هستیم.

رییس مرکز حراست وزارت عتف گفت: در طول دو سال گذشته شاهد برگزاری مانوری در دانشگاه بودیم و شبیه سازی حملات سایبری را انجام دادیم و طبق دستورالعمل ها توانستیم ۱۲ حمله سایبری در دانشگاه ها را خنثی کردیم و توصیه های پدافند غیر عامل را حفظ می کنیم.

وی افزود: شبیه سازی در رزمایش آزمایشی پدافند غیرعامل در دانشگاه تبریز موجب حضور شرکت های پشتیبان شد و نسخه شبیه سازی با دانشگاه تبریز در دو دقیقه توانست حمله سایبری به سایت وزارت علوم را خنثی کند.