دسترسی راحت به مرسولات پستی با صندوق پستی هوشمند/ ارسال ۴ میلیون گذرنامه از ابتدای سال تا اربعین حسینی
دسترسی راحت به مرسولات پستی با صندوق پستی هوشمند/ ارسال ۴ میلیون گذرنامه از ابتدای سال تا اربعین حسینی
مدیرکل پست استان تهران گفت: نزدیک به ۴ میلیون گذرنامه از ابتدای سال تا ایام اربعین توزیع کردیم و در ایام اربعین نیز بیش از ۲ میلیون گذرنامه دائم و ۹۰۰ هزار گذرنامه موقت ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه تیکنا، عبدالرضا جنتی مدیرکل پست استان تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز ۲۶ مهرماه برگزار شد اظهار کرد:  در راستای سیاست های شرکت ملی پست و‌ هوشمندسازی خدمات، اقدامات و گام های بسیار خوبی در استان تهران برداشته شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شرکت های طرف قرارداد ما با محصولات انبوه به واحدهای پستی مراجعه می‌کنند، با وب سرویس تولید بارکد پستی هم در فرایند قبول مرسولات و هم ارسال مرسولات به پست تسریع صورت گرفته و‌ کاهش نیروی انسانی را نیز به همراه دارد.

مدیر کل پست استان تهران بیان کرد: موضوع احراز نشانی را نیز در شرکت ملی پست داشتیم که در این راستا جلساتی با فراجا برگزار شد و قراردادی با پلیس راهور منعقد شد تا نشانی مالک برای تعویض پلاک و … در سراسر کشور محرض و مشخص باشد.

جنتی بیان کرد: هر سازمانی که احتیاج به نشانی و احراز مشتریان خود دارد می‌تواند از سرویس پست استفاده کند و خدمات را به متقاضیان خود ارائه دهد.

وی ادامه داد: ما نمایشگاه کتاب را هر ساله داریم و در دوران کرونا برگزاری نمایشگاه را به صورتی مجارزی داشتیم که همین امر منجر شد در سال ۱۴۰۲ نمایشگاه مجازی کتاب فعال تر باشد. نزدیک به ۸۳۵ هزار کتاب از انتشاراتی‌ها در سال جاری تحویل گرفتیم که ۵۳۵ هزار کتاب برای استان تهران بود و برای هموطنان ارسال شد.

جنتی با بیان اینکه در ۱۷ مهرماه سال جاری سرویس صندوق پستی هوشمند راه اندازی شد گفت: بیشتر شهروندان تهرانی در طول ایام ساعت اداری ممکن است در منزل نباشند و راه اندازی صندوق های هوشمند کمک خوبی برای ارسال مرسولات به دست شهروندان می‌کند که مر‌سولات خود را در صندوق های هوشمند دریافت کنند.

مدیرکل پست استان تهران گفت: از زحمات موزعین پست تشکر میکنیم؛ در ایام اربعین نزدیک به ۴ میلیون گذرنامه از ابتدای سال تا ایام اربعین توزیع کردیم و در ایام اربعین نیز بیش از ۲ میلیون گذرنامه دائم و ۹۰۰ هزار گذرنامه موقت ارسال کردیم.

وی درباره نحوه دریافت بسته در صندپق های جابار(صندوق پستی هوشمند) بیان کرد: زمانی که مرسوله به دست مشتری بخواهد برسد، پیامک برای مشتری ارسال می‌شود و افراد با مراجعه به صندوق‌های نصب شده نزدیک محل سکونت می‌توانند بسته‌های خود را دریافت کنند.