دوره تخصصی «نقد برای جامعه ما» برگزار شد
دوره تخصصی «نقد برای جامعه ما» برگزار شد
دوره تخصصی «نقد برای جامعه ما» با حضور استاد مسعود فراستی به همت دانشگاه تهران در دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر تیکنا، دوره تخصصی «نقد برای جامعه ما» با موضوع نقد چیست؟ و منتقد کیست؟ با حضور استاد مسعود فراستی؛ متخصص جامعه‌شناسی و هنر دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ از سوی دانشگاه تهران با همکاری هلدینگ باشگاه پژوهشگران اجتماعی در دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

نقد، روش‌‌ها، آداب و آثار آن، یکی از مهمترین نیازهای امروز برای کنشگران اجتماعی و رسانه‌ای و فرهنگی کشور ماست. اینکه بدانیم نقد و منتقد هر کدام در کجای عالم قرار دارند و چه آثاری بر سایر ساحات فرهنگ و جامعه میگذارند، ضرورتی بی بدیل برای هر دانشجو، خبرنگار، هنرمند، کنشگر اجتماعی و هر علاقه مند فرهیخته به تعالی اندیشه و اخلاق بشری است.

نقد برای جامعه ما

در دوره «نقد کیست؟! منتقد چیست؟!» با استاد مسعود فراستی همراه می‌شویم تا پس از ۵ دهه کنشگری و سابقه نظری و عملی در حوزه جامعه شناسی، هنر و نقد ادبی، به ما بگوید که امروز، «منِ دانشجو»، «منِ خبرنگار و فعال رسانه»، «منِ هنرمند»، «منِ کنشگر اجتماعی»، «منِ نویسنده و مترجم» در کجا باید بایستم و با نقد چه باید بکنم و چه می‌توانم بکنم.

استاد مسعود فراستی، دغدغه مندانه و روشنگرانه به ما خواهد گفت که «نقد سازنده است یا ویرانگر؟» و اینکه «منتقد مهربان است یا تخریبگر؟». طی چهار جلسه با او همراه میشویم تا از تاریخ چنددهه‌ی اخیر هنر و ادبیات به ما بگوید و از آخرین نظریات و تجربیات جهانی در نقد هنر و ادبیات بیاموزیم و به کار بگیریم.

شرکت‌کنندگان در این دوره معتبر آموزشی در دانشگاه تهران گواهی بین‌المللی و رسمی دانشگاه تهران را دریافت کردند.

انتهای پیام/