هشت سایت تلفن همراه در خراسان شمالی راه اندازی شد
هشت سایت تلفن همراه در خراسان شمالی راه اندازی شد

به گزارش تیکنا، رسول علی اصغرپور، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در گفت و گویی اظهار کرد: این سایت های تلفن همراه در روستاهای شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، اسفراین، فاروج، شیروان در راستای توسعه خدمات ارتباطی و پوشش دهی مناسب اینترنت پرسرعت راه اندازی شده است. وی افزود: همچنین ارتقای سایت های جاده ای همراه […]

به گزارش تیکنا، رسول علی اصغرپور، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در گفت و گویی اظهار کرد: این سایت های تلفن همراه در روستاهای شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، اسفراین، فاروج، شیروان در راستای توسعه خدمات ارتباطی و پوشش دهی مناسب اینترنت پرسرعت راه اندازی شده است.

وی افزود: همچنین ارتقای سایت های جاده ای همراه اول استان در حدفاصل استان گلستان تا خراسان رضوی جهت رفاه حال هم استانی ها، مسافران و زائران رضوی از محل اعتبارات داخلی مخابرات راه اندازی و وارد شبکه موبایل استان شده است.

اصغرپور ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده در جهت ارتقاء تمامی سایتهای جاده ای در مسیر استان گلستان تا خراسان رضوی تا قبل از ایام نوروز، حدود ۵۰ درصد ارتقاء ۶ سایت جاده ای محقق شده است.

وی گفت: سایت های باقیمانده در این مسیر نیز تا قبل از پایان سال نصب و به بهره برداری خواهد رسید.

بهره‌مندی ۷۰۰ روستا از خدمات تلفن همراه

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ روستای استان از خدمات و امکانات تلفن ثابت بهره مندند، خاطرنشان کرد: اینک کمتر از ۲۰۰ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت خانگی است که با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال تعدادی از روستاهای جدید به شبکه اینترنت خانگی متصل خواهند شد.
ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/