تبیین آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در نمایشگاه تخصصی مشهد
تبیین آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در نمایشگاه تخصصی مشهد
ملازاده گفت: پنجاه‌ و‌چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در راستای جهاد تبیین تا ۱۹ مهر در دانشگاه فرهنگیان مشهد برپا شده و آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای در حوزه‌های مختلف در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، شهرام ملازاده گفت: پنجاه‌ و‌چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در راستای جهاد تبیین تا ۱۹ مهر در دانشگاه فرهنگیان مشهد برپا شده و آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای در حوزه‌های مختلف در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به صنعت هسته‌ای و تکنولوژی‌های روز در دنیا توجه کنیم.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: پنجاه و چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در دانشگاه فرهنگیان برگزار شده است.

وی بیان کرد: با توجه به کلید واژه‌ای که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان فرمودند؛ هر کشوری که بتواند از فناوری‌ها و دانش روز بهره ببرد می‌تواند حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد، باید به صنعت هسته‌ای و تکنولوژی‌های روز در دنیا توجه کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد سوالشان این بود که کشور ما با وجود داشتن منابع غنی نفت و گاز چه نیازی به انرژی هسته‌ای دارد، حرفی که رسانه‌های معاند از آن استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که اخیرا کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران نظیر عربستان، امارات و ترکیه که آنها نیز از منابع بسیار گسترده نفتی بهره‌مند هستند به سمت دانش هسته‌ای رفته‌اند و قصد دارند که برق مورد نیاز خود را از این طریق تولید کنند.

ملازاده با اشاره برپایی پنجاه و چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور بیان کرد: این نمایشگاه در سه بخش اصلی و در قالب ۲۰ غرفه ارایه خواهد شد که نخستین بخش آن چرخه سوخت شامل شناسایی معادن، استخراج اورانیوم و تبدیل آن به سوخت است .

وی تصریح کرد: کشور ما یکی از معدود کشورها در دنیاست که می‌تواند سوخت مورد نیاز خود را تولید کند، بخش دوم این نمایشگاه مربوط به نیروگاه اتمی است و برای آشنا شدن مخاطبان با نیروگاه اتمی بوشهر توضیحاتی از سوی کارشناسان ارایه می‌شود، این نیروگاه با میزان برقی که تولید می‌کند تاکنون توانسته سه دفعه هزینه ساخت خود را تامین کند. همچنین نیروگاه اتمی بوشهر توانسته موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی‌های فسیلی شود و نیز امکان اشتغال برای چند هزار نفر را فراهم کرده است.

ملازاده گفت: در بخش سوم نمایشگاه به کاربرد حوزه‌ پرتو پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم باید با دستاوردهای صنعت هسته‌ای آشنا شوند، ما نیز در راستای جهاد تبیین و با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا این قبیل نمایشگاه‌ها را برپا می‌کنیم.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: این سازمان سال گذشته و با همت دانشمندان موفق شد بیش از ۱۵۹ دستاورد دانشی و صنعتی کسب کند.

وی بیان کرد: امروز در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت هسته‌ای به نمایش درآمده است.

ملازاده در پایان بیان کرد: اگر خون پاک شهدای هسته‌ای نبود، شاهد پیشرفت‌های امروز نبودیم.متاسفانه دشمن می‌دانست روی چه دانشمندانی سرمایه‌گذاری کردیم و آن‌ها را از ما گرفت، اما برادران آن‌ها در آینده ثابت خواهند کرد خون شهدا پایمال نخواهد شد و راهشان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است پنجاه و چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور تا ۱۹ مهرماه ادامه دارد.