فرهنگ ایثار یک قطعه مهم از تاریخ تمدنی ایران است/ غربی‌ها فاقد الگوی ایثارند
فرهنگ ایثار یک قطعه مهم از تاریخ تمدنی ایران است/ غربی‌ها فاقد الگوی ایثارند
گردهمایی ایثارگران در دانشگاه تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر تیکنا، گردهمایی ایثارگران دانشگاه تهران گرامیداشت هفته دفاع مقدس  دوشنبه شب در تالار علامه امینی این دانشگاه برگزار شد.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر بخواهم از منظر علمی به پدیده ایثار بپردازیم باید متذکر شوم که فرهنگ ایثار یک قطعه مهم از تاریخ تمدنی ایران است و شناخت آن برای آیندگان مهم است.

وی افزود: این در حالی است که عده ای روشنفکر مآب با جریان رسانه ای معاند همراه می شوند تا فرهنگ ایثار و شهادت را از زندگی ما حدف کنند.

مقیمی اظهار کرد: در حالی که طبق فرمایش رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۲ اگر می خواهیم تمدن خودمان را رو به پیشرفت ببریم حتما باید به فرهنگ شهادت بپردازیم.

وی افزود: از گوشه و کنار می شنویم که دوران فرهنگ ایثار و شهادت تمام شده است و در حالی که بدخواهان به دنبال این هستند که با ایجاد این فضا عرصه را بر این فرهنگ زندگی ما تنگ کند.

مقیمی عنوان کرد: رفتار و فرهنگ ایثارگرانه به شدت در جامعه ما مورد نیاز است. رفتار ایثارگرانه باید در کالبد جامعه دمیده شود. در حالی که تا امروز هویت ایثارگرانه را بصورت کامل و جامع پاس نداشته ایم.

وی افزود: در این میان انسان های فرهیخته ای بودند که تجربه زیسته آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. مولفه های رفتارهای ایثارگران را در اختیار داریم و نقطه قوت ماست اما هجمه های رسانه های معاند همواره در حال زدن ریشه های فرهنگ ایثار و شهادت هستند و اگر این الگوها را از ما بگیرند کار آسانی خواهند داشت.

رییس دانشگاه تهران گفت: در دفاع مقدس از جان گذشتگی ایرانی ها باعث پیروزی در جبهه نبرد شد. در حالی‌که ایثار جان و داشتن چنین فرهنگی، آرزوی غربی هاست اینکه بتوانند در رابطه با دارا بودن الگوهای ایثارگرانه نقش آفرینی کنند.

وی افزود: تمام سعی مان را کردیم که در دانشگاه تهران جهاد علمی داشته باشیم و روی آرمان ها می ایستیم و راه شهدا را ادامه می دهیم فرهنگ ایثار و شهادت را در رفتارهای خود نهادینه کنیم‌. سعیمان این است که در بیانیه گام دوم که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده موفق باشیم.

اگر پُستی را اِشغال کنیم و دچار فساد شویم خدا از سر تقصیرات ما نخواهد گذاشت

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گردهمایی ایثارگران نیز گفت: نباید از مسیر شهدا خارج شویم زیرا اگر خدا و معنویات را حذف کنیم چه می ماند؟

وی افزود:  روحیه اخلاقی و اسلامی را باید حفظ کنیم. تمام عظمت انقلاب اسلامی این است که با یاد خدا جلو رفتیم. باید مراقب باشیم زیرا در مقابل عظمت ها مدیون هستیم.  اگر پُستی را اِشغال کنیم و دچار فساد شویم خدا از سر تقصیرات ما نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/