حضور قدرتمند ایران در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی
حضور قدرتمند ایران در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی
نماینده اداره دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی گفت: كنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در این هفته برگزار می‌شود و سازمان انرژی اتمی هم امسال با برنامه در این كنفرانس شركت خواهد كرد.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، بستان منش، نماینده اداره دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه تلفنی با برنامه علمی «روزنه» رادیو گفت وگو اظهار کرد: کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در این هفته برگزار می‌شود و سازمان انرژی اتمی هم امسال با برنامه در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر اینکه رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان مشابه سال‌های قبل در جمع نمایندگان کشورهای مختلف سخنرانی مهمی خواهد کرد ما در رویدادهای جانبی آژانس نیز به عنوان ارائه دهنده چند مطلب و سمینار مهم حضور قوی داریم.

نماینده اداره دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی معتقد است که حضور ایران در این کنفرانس اثرات مثبتی بر سطح روابط بین الملل و دیدگاه کشورهای مختلف نسبت به موضوع هسته‌ای کشورمان خواهد گذاشت.

بستان منش همچنین در بخش دیگر این برنامه علمی درمورد اقداماتی که سازمان انرژی اتمی کشور برای تحقق برنامه تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای انجام می‌دهد نیز اظهار کرد: ما برای توسعه ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای به زیرساخت‌های زیادی از جمله مواد هسته‌ای و سوخت نیاز داریم اما از آنجایی که کشور ما از نظر ذخایر منابع اورانیوم و مواد پرتوزا خیلی غنی نیست لذا باید بتوانیم مقدار موجود از این منابع در کشور را اکتشاف، استحصال و استفاده کنیم.

نماینده اداره دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی افزود: اگر این مواد پرتوزا از معادن استخراج شوند و در حوزه‌های عمومی به مصرف برسند از نظر سلامت و بهداشت ضربات جبران ناپذیری به مردم وارد خواهد شد لذا سازمان برنامه جامعی را هم در حوزه شناسایی و اکتشاف و استخراج این مواد و حفظ سلامت مردم و هم در زمینه جلوگیری از هدررفت این مواد و عناصر کم یاب تهیه و در راستای توسعه صنعت هسته‌ای اجرا می‌کند.