جذب نیروهای متخصص و جوان در سازمان انرژی اتمی
جذب نیروهای متخصص و جوان در سازمان انرژی اتمی
بستان‌منش گفت: بحث تأمین نیروی انسانی متخصص و جوان كه به بدنه سازمان وارد شوند برای اجرای پروژه های جدید بسیار اهمیت دارد.

به گزارش گروه اقتصاد تیکنا، بستان منش نماینده اداره دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی درباره آخرین اخبار حوزه انرژی اتمی گفت: بحث جذب نیروی انسانی به صورت بورسیه یکی از اخبار سازمان انرژی اتمی است.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی تعدادی از افراد را از طریق کنکور سراسری در رشته های مهندسی بورس می کند. استقبال خوبی از این طرح شد و چند برابر ظرفیت به سازمان اعلام شده و مصاحبه های این افراد در حال برگزاری است که بهترین نیرو ها انتخاب شوند.

بستان منش تصریح کرد: بحث تأمین نیروی انسانی متخصص و جوان که به بدنه سازمان وارد شوند برای اجرای پروژه های جدید بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: خبر بعدی مربوط به نشست فنی ارزیابی یکپارچه ایمنی تحقیقات اصفهان با همکاری آژانس بین المللی اتمی است که با متخصصان بین المللی از کشورهای آرژانتین، اردن و چین در حال حاضر در منطقه هسته ای اصفهان در حال برگزاری است. سه راکتور هسته ای در اصفهان داریم که در این نشست ارزیابی و ارتقاء جنبه های ایمنی راکتور ها بررسی می شود.

نماینده اداره دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: خبر سوم مربوط به رونمایی از رادیو نوکلئید سزیم ۱۳۷ است. این رادیو نوکلئید ارزش های زیادی در حوزه صنعت دارد این هسته عمر طولانی دارد و در حوزه های صنعتی کاربرد فراوانی دارد. این کاربرد ها به حوزه های پزشکی مانند فرآورده های خونی و به صنعت مربوط می شود. تولید آزمایشگاهی این رادیو نوکلئید در کشور انجام شده است.