کنکور و نقد کتاب‌های درسی در کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بررسی می‌شود
کنکور و نقد کتاب‌های درسی در کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بررسی می‌شود
تاریخی گفت: نقد کتاب‌های درسی و کنکور که دغدغه‌ جدی دانش‌آموزان است را در کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه تیکنا، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیهانجمن‌های اسلامی دانش آموزان در نشست خبری خود که صبح امروز۲۲ شهریور ماه با موضوع اولین همایش بین المللی نظم جدید جهانیبرگزار شد اظهار کرد: ما در آستانه برگزاری اجلاسیه دوم چهاردهمینکنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان هستیم که در ۲۷شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۲۷ تا ۳۰ شهریور در اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان میزبان منتخبان اتحادیههستیم و موضوع نقد کتب درسی و موضوع کنکور که از دغدغه‌های جدی دانش آموزان است مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امیدواریمبا حضور مسئولان نظام آموزشی و توجه آنان این دغدغه‌ها برطرف شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: سه موضوع افول آمریکا، انتقال قدرت از غرب به آسیا و ایستادگیکشورهای حوزه مقاومت موضوعات اصلی اولین همایش بین‌المللی نظم جدید جهانی است.

تاریخی با بیان اینکه در خلال این همایش از نقطه نظرات دانش آموزان استفاده خواهد شد گفت: به نظر می‌رسد سال تحصیلی امسال،سال متفاوتی خواهد بود، از سال گذشته دیدیم که دانش آموزان جایگاه ویژه‌ای در مناسبات اجتماعی دارند و امسال هم می‌توانند باحضوری مناسب در مناسبات اجتماعی و سیاسی نقش خود را ایفا کنند و حتی حضور پر رنگ تری داشته باشند.

وی افزود: دنیا در معرض تغییرات جدی قرار دارد و نوجوان ایرانی می‌تواند حضور مهم و برجسته‌ای در این تغییرات بین المللی داشتهباشد و نسل نوجوان ما هم با برنامه‌ها و اجراهایی که خواهد داشت همکلاسی‌های خود را با این تغییرات جهانی آشنا کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: گام اول رویداد نوجهان در تهران برگزار خواهد شد، تولید محتوا در اختیارمدارس قرار خواهد گرفت تا بتوانیم آحاد دانش آموزان را مخاطب خود قرار دهیم.

تاریخی بیان کرد: طبیعی است که سوالاتی در ذهن دانش آموزان ایجاد می‌شود و ما باید بتوانیم سوالات ذهن آنان را پاسخ دهیم که اینپاسخگویی نیازمند اشراف کامل ما به موضوعات سیاسی و تاریخی منطقه و نظام بین‌الملل است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: از سال گذشته تاکنون به نظر می‌رسد تغییرات محتوای کتب درسی منطبق باانتظارات و خواسته‌های دانش آموزان بوده است. سبک جدید برگزاری کنکور با نقدهایی همراه است و چهاردهمین کنگره اتحادیهانجمن‌های اسلامی دانش آموزان، محلی برای ارائه و بیان خواسته‌های امسال دانش آموزان است.