اساتید دانشگاه‌های تهران از پالایشگاه پارس جنوبی بازدید کردند/ توجه به استخراج بیشتر ایران از قطر و ضرورت اصلاح الگوی مصرف
اساتید دانشگاه‌های تهران از پالایشگاه پارس جنوبی بازدید کردند/ توجه به استخراج بیشتر ایران از قطر و ضرورت اصلاح الگوی مصرف

به گزارش تیکنا، با هماهنگی سازمان بسیج اساتید کشور جمعی از اساتید دانشگاههای تهران، امروز یکشنبه با حضور در عسلویه از پالایشگاه شِشم پارس جنوبی و پتروشیمی های نوری، جم، پردیس و بندر پتروشیمی پارس بازدید کردند. در این بازدید اساتید با توانمندی‌های متخصصین صنعت پتروشیمی و گاز در حوزه داخلی سازی و خودکفایی در […]

به گزارش تیکنا، با هماهنگی سازمان بسیج اساتید کشور جمعی از اساتید دانشگاههای تهران، امروز یکشنبه با حضور در عسلویه از پالایشگاه شِشم پارس جنوبی و پتروشیمی های نوری، جم، پردیس و بندر پتروشیمی پارس بازدید کردند.

در این بازدید اساتید با توانمندی‌های متخصصین صنعت پتروشیمی و گاز در حوزه داخلی سازی و خودکفایی در طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی و بهره برداری از واحدهای گاز و پتروشیمی آشنا شدند.

منطقه ویژه عسلویه تبلور باور “ما توانستیم” است. در این بازدید کارشناسان پالایشگاه های جنوب کشور با اشاره به اینکه ایران به اندازه نصف اروپا و بخشی قابل توجهی از چین گاز مصرف می کند بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف تاکید کردند.

در این بازدید مساله برداشت ایران و قطر از مخازن مشترک مورد توجه اساتید قرار گرفت که با توضیحات داده شده مشخص شد که ایران در حال حاضر بیشتر از قطر استخراج می کند و این مهم مرهون توسعه میادین پارس جنوبی در سالهای گذشته است.

این مراکز با همت متخصصان داخلی و با خودباوری ملی به بلوغ رسیده و امروز کشور را از وابستگی صنعتی خارج کرده است.

در این بازدید چگونگی استخراج و فرآیند تبدیل گاز ترش به شیرین و بهره برداری از میعانات برای اساتید دانشگاه های تهران تشریح شد. ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت اگر فعال شود می تواند اقدامات گسترده ای را رقم بزند و شرکت های دانش بنیان مورد توجه این مراکز هستند.

گفتنی است، تقریبا نیمی از تولید کل صنعت پتروشیمی کشور در عسلویه انجام می شود و از این جهت ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان و دانشگاهها می تواند زمینه را برای گام های بلندتر فراهم آورد.

انتهای پیام/