با جذب سرمایه به دنبال حل مسائل مناطق محروم و محرومیت زدایی هستیم/ «تیکنا» امیدآفرینی می‌کند
با جذب سرمایه به دنبال حل مسائل مناطق محروم و محرومیت زدایی هستیم/ «تیکنا» امیدآفرینی می‌کند
خانی با اشاره به اینکه شرکت توسعه دانش بنیان سینا به عنوان بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان فعالیت می کند، گفت: تاکنون سه رویداد را برگزار کردیم که مسائل کشور در آن حوزه ها متمرکز است تا بتوانیم با سرمایه گذاری و جذب سرمایه به حل مسائل مناطق محروم و محرومیت زدایی بپردازیم.

به گزارش خبرنگار زیست بوم فناوری و نوآوری تیکنا، یاسر خانی، مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان فعالیت می کند، گفت: تاکنون سه رویداد را برگزار کردیم که مسائل کشور در آن حوزه ها متمرکز است تا بتوانیم با سرمایه گذاری و جذب سرمایه به حل مسائل مناطق محروم و محرومیت زدایی بپردازیم.

در راستای اجتماعی سازی جریان فناوری و نوآوری در کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تفاهم نامه همکاری بین «هلدینگ باشگاه پژوهشگران مشاور اجتماعی» و «شرکت توسعه دانش بنیان سینا» بازوی سرمایه گذاری خطر پذیر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، صبح امروز چهارشنبه یک شهریورماه ۱۴۰۲ در محل این بنیاد منعقد شد.

یاسر خانی در این مراسم با اشاره به اینکه شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری خطرپذیر را دنبال می کنند، گفت: بنیاد روی نوآوران و تیم های خلاق سرمایه گذاری می کند.

وی افزود: شرکت توسعه دانش بنیان سینا به عنوان بازوی سرمایه گذاری خطر پذیر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در قالب هلدینگ تحقیق و توسعه دانشمند به ارائه خدمات در حوزه رفع نیازها و چالشهای فناورانه شرکتهای تابعه بنیاد مستضعفان، رفع مسائل حوزه محرومیت زدایی به روش مبتکرانه وهمچنین حل نیازهای راهبردی ملی می پردازد.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا با اشاره به اینکه شرکت توسعه دانش بنیان سینا در قالب هلدینگ تحقیق و توسعه دانشمند از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و ۹ سرمایه گذاری انجام داده است، گفت: در همین راستا تکمیل زنجیره ارزش بنیاد و جانمایی فناوری در صنایع راهبردی آن از مهم ترین برنامه های سینا وی سی است به نحوی که حل مسائل به روش مبتکرانه دنبال شود.

خانی با بیان اینکه در دوره مدیریتی جدید دو راهبرد اساسی طراحی شده است گفت: زنجیره ارزش بنیاد مستضعفان را که متمرکز بر فعالیت های فناورانه است و همچنین محرومیت زدایی و حل مسائل مناطق محروم را که جزو ماموریت های بنیاد است را پیگیری می کنیم.

وی افزود: تا کنون دو رویداد پل سرمایه گذاری اول؛ خوراک دام و امنیت غذایی و رویداد پل سرمایه گذاری دوم؛ لجستیک و حمل و نقل هوشمند که با هلدینگ پایاترابر سینا فعال شده است را برگزار کردیم. زیرا فضای فناوری و نوآوری نقش جدی در تثبیت زنجیره ارزش دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا با بیان اینکه رویداد سوم وین تک است، گفت: از طریق بیمه سینا این موضوع را دنبال می کنیم. عمدتا رویدادهایی را برگزار می کنیم که مسائل کشور در آن حوزه ها متمرکز است تا بتوانیم با سرمایه گذاری و جذب سرمایه به حل مسائل کشور و محرومیت زدایی بپردازیم.

خانی اظهار کرد: ۵ طرح و بسته برای سرمایه گذاری داریم. تفاهمنامه هایی را نیز امضا کرده ایم و از آنجا که بنیاد مستضعفان آمادگی برای سرمایه گذاری خطرپذیر دارد به دنبال جریان سازی و کمک به اینکه با بازتاب مسائل کشور به راهکار حل آن برسیم، هستیم.

وی در پایان وی با تقدیر از مجموعه ای رسانه ای تیکنا که تاکنون به شکل مطلوب فعالیت و اقدامات زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان را که در راستای خدمت رسانی تلاش می کنند را پوشش خبری داده است، گفت: امیدواریم این روند همکاری و همراهی پس از این به بهترین شکل ممکن انجام شود. زیرا رسانه تیکنا به عنوان خبرگزاری تخصصی علم و فناوری می تواند با انعکاس دستاوردهای دانش بنیان ها به امیدآفرینی در مجموعه نظام بینجامد.