توجه ویژه دولت به بهره گیری از علم، فناوری و نوآوری برای پیشرفت کشور
توجه ویژه دولت به بهره گیری از علم، فناوری و نوآوری برای پیشرفت کشور

به گزارش خبرنگار تیکنا، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم امروز در آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی با اشاره به اینکه به طور میانگین هر ماه یک جلسه در وزارت علوم با حضور رئیس جمهور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده توجه ویژه رئیس جمهور به بحث علم، فناوری و نوآوری […]

به گزارش خبرنگار تیکنا، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم امروز در آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی با اشاره به اینکه به طور میانگین هر ماه یک جلسه در وزارت علوم با حضور رئیس جمهور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده توجه ویژه رئیس جمهور به بحث علم، فناوری و نوآوری است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم ۵ اولویت را در دستورکار دارد که البته از تمام ظرفیت های آموزش عالی برای تحقق آن تلاش می کنیم، گفت: این اولویت‌ها شامل مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و بروندادهای هدفمند؛ نواوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناور و نوآور پروری؛ و در نهایت تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش هستند.

وزیر علوم اظهار کرد: برگزیدگان در جشنواره‌های خوارزمی و المپیادهای علمی می‌توانند در راستای تحقق ۲ اولویت از ۵ اولویت این وزارتخانه گام بردارند، در وهله نخست تحقق مرجعیت علمی است و اولویت دوم نیز تولید خدمت و ثروت از دانش است.

زلفی گل با اشاره به اینکه نیروی انسانی یکی از سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند، خطاب به برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، اظهار کرد: شما سرمایه‌های نمادین کشور هستید؛ یعنی در هر جایگاهی، که قرار گیرید به آنجا، وجاهت می‌‌دهید.

وزیر علوم در پایان با بیان اینکه با دانش می‌توان به کشف سیاره‌ها و سیارک‌ها پرداخت و اقتصادهای آینده را رقم زد، خاطرنشان کرد: اگر اولویت ما علم است باید به همان اندازه سرمایه گذاری کرد. توجه دولت سیزدهم نیز بهره گیری از علم، فناوری و نوآوری برای پیشرفت کشور است.