۱۰سایت ۵G در استان لرستان راه‌اندازی می‌شود
۱۰سایت ۵G در استان لرستان راه‌اندازی می‌شود
مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۱۰ سایت ۵G با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال در این استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه فناوری اطلاعات تیکنا، نبی‌اله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان اظهار کرد: در ادامه راه‌اندازی سایت‌های نسل پنجم اینترنت همراه در کشور، ۱۰ سایت ۵G در استان لرستان در حال اجرا است.

وی افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی این ده سایت توسط اپراتور همراه اول در استان لرستان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دلفان آغاز شده است.

شمسی‌فر یادآور شد: اینترنت ۵G می‌تواند از تمامی قابلیت‌های موجود در سرویس‌های شبکه اینترنت محلی مانند LAN و همچنین شبکه اینترنت خارجی مثل WAN پشتیبانی کند.

این مسئول گفت: چنین امکاناتی به دلیل وجود پشتیبانی از قابلیت سرویس‌های مختلف از جمله WiFi، Z Wave، Lora، ۳G و ۴G فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان یادآور شد: همچنین باید گفت که فناوری نسل پنجم اینترنت‌های همراه هوشمندتر است.

شمسی‌فر بیان کرد: این فناوری به طریقی تنظیم شده که اینترنت را بین برنامه‌ها براساس نیاز اصلی آن‌ها تقسیم کند و مصرف انرژی را کاهش دهد.

وی افزود: چنین هوشمندسازی به اپراتورها اجازه می‌دهد با مصرف کمتر انرژی کنترل بیشتری بر روی شبکه هوشمندسازی شهری داشته باشند.