کتاب «هوش مصنوعی، رویارویی با انقلاب صنعتی چهارم» منتشر شد
کتاب «هوش مصنوعی، رویارویی با انقلاب صنعتی چهارم» منتشر شد
نوید فرخی نوسینده آثار عامه فهم اثر جدید خود با نام «هوش مصنوعی، رویارویی با انقلاب صنعتی چهارم» را برای تشریخ مفاهیم کلید و تأثیرگذار دنیای فناوری‌های هوشمند منتشر کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر تیکنا، هوش مصنوعی فناوری قدیمی است که این روزها در اخبار از آن چیزهای زیادی می‌شنویم، گویی با پدیده‌ای تازه مواجهیم. پیشرفت‌های تصاعدی این فناوری که کمابیش یک‌شبه عمومی‌سازی شده، همه را مات و مبهوت ساخته است. هوش مصنوعی تقریباً در تمام زمینه‌ها رسوخ می‌کند. مهمترین مسائل انسان عصر حاضر همچون مباحث مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی و امور مالی به لطف این فناوری تسهیل خواهد شد.

هوش مصنوعی همچنین زندگی روزمره ما را به لطف همگانی‌سازی دستگاه‌های هوشمند بهبود بخشیده و تسهیل کرده است. از سوی دیگر، مجموعه‌ای از ملاحظات اخلاقی در توسعه هوش مصنوعی وجود داد و رگولاتوری موضوعاتی مانند حریم خصوصی و همچنین احتمال بیکاری‌های گسترده و مسئله تکینگی فناوری نگرانی‌های زیادی را برانگیخته است. با همه‌ این حرف‌ها هوش مصنوعی مهم است و در این هیچ شک و تردیدی نیست. هیچ کس نمی‌تواند منکر این گزاره باشد چرا که مشاغل و کارها را خودکار و صدالبته سریعتر و آسان‌تر می‌سازد.

هوش مصنوعی

در دنیای امروز با رشد حیرت انگیز فناوری هوش مصنوعی، درک مفاهیم و اصطلاحات کلیدیِ آن به زبان ساده و عامه‌فهم اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. در این راستا نوید فرخی نویسنده آثار علمی عامه فهم و کارشناس هوش مصنوعی کتاب «هوش مصنوعی، رویارویی با انقلاب صنعتی چهارم» را به نگارش درآورده است. این کتاب از آن دسته آثاری است که می‌تواند به افراد این عصر نو کمک کند تا به طور مؤثرتری از مواهب آینده مبتنی بر فناوری بهره ببرند. به عبارت ساده‌تر، افراد با درک نحوه عملکرد مفاهیم پایه هوش مصنوعی، دیگر تصمیمات خود را روی هوا نمی‌گیرند و با نگرش جامع و آگاهانه قدم می‌دارند.

در کتاب «هوش مصنوعی، رویارویی با انقلاب صنعتی چهارم» مفاهیم محوری این فناوری از جمله آزمون تورینگ، اثر الیزا، ارتقای انسان، زمستان هوش مصنوعی، شبکه عصبی مصنوعی، تکینگی فناوری، سلاح خودمختار مرگبار و… به زبان ساده تشریح شده است. این کتاب به کوشش انتشارات سبزان و به قلم نوید فرخی به چاپ رسید.

انتهای پیام/