کاهش زمان ارزیابی دانش‌بنیانی به ۴۵ روز
کاهش زمان ارزیابی دانش‌بنیانی به ۴۵ روز

به گزارش تیکنا، از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، حسین فتح‌الهی در رویداد تریبون نانو و صنعت که با هدف آشنایی با فرآیند ارزیابی و شاخص‌های دانش‌بنیانی برگزار شد، خطاب به شرکت‌ها و افرادی که به دنبال تاسیس شرکت‌ های دانش بنیان هستند، افزود: بسیاری از مطالبی که برای شرکت‌ها ممکن است، سوال باشد در […]

به گزارش تیکنا، از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، حسین فتح‌الهی در رویداد تریبون نانو و صنعت که با هدف آشنایی با فرآیند ارزیابی و شاخص‌های دانش‌بنیانی برگزار شد، خطاب به شرکت‌ها و افرادی که به دنبال تاسیس شرکت‌ های دانش بنیان هستند، افزود: بسیاری از مطالبی که برای شرکت‌ها ممکن است، سوال باشد در پایگاه اطلاع رسانی دانش‌بنیان موجود است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان یک خودارزیابی انجام دهند تا خود را محک بزنند و بررسی کنند آیا شرایط دانش‌بنیان شدن را دارند. نتایج چنین خودارزیابی نشان می‌دهد که شرکت برآوردی از وضعیت خود داشته باشد.

قائم مقام معاونت ارزیابی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان یادآور شد: نکته اول این که دانش بنیان ها اصالت را به اصل کسب و کار خود بدهند، نه به دانش‌بنیان شدن. گاهی دیده شده که فرد به دنبال تاسیس شرکتی است که حوزه کاری آن به سرفصل‌های دانش‌بنیان شدن بخورد، در حالی که باید اصالت را روی کسب و کار خود قائل شوید. با این کار اگر دانش‌بنیان هم نشدید، اتفاق عجیبی هم نیوفتند و ضربه‌ای به کار شما نخورد.

فتح اللهی در ادامه به تشریح نوع شرکت‌ها از نظر بخش ارزیابی دانش‌بنیانی و رویکردهای این مرکز برای ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان و چگونگی فعالیت شرکت‌های مستعد دانش‌بنیانی پرداخت.

وی درمورد فعالیت مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های ما برای سال جاری این بود که زمان ارزیابی را به حداقل برسانیم. میانگین زمان ارزیابی تقریبا ۶۰ تا ۶۵ روز بود. هر چند طی یک سال گذشته درخواست‌های ارزیابی دو برابر شده، اما این میانگین را به ۴۰ تا ۴۵ رساندیم.

انتهای پیام/