چگونه مادر و نوزاد در عملی نادر نجات یافتند؟
چگونه مادر و نوزاد در عملی نادر نجات یافتند؟

به گزارش گروه جامعه تیکنا، احمدرضا مهتدی از نجات جان یک مادر باردار با مشکل شدید قلبی در یک عمل جراحی نادر قلب خبر داد و گفت: یک مادر باردار با مشکل حاد آنوریسم آئورت یا بزرگ شدن دیواره سرخرگ آئورت، از دزفول به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اعزام شد و با اقدام به […]

به گزارش گروه جامعه تیکنا، احمدرضا مهتدی از نجات جان یک مادر باردار با مشکل شدید قلبی در یک عمل جراحی نادر قلب خبر داد و گفت: یک مادر باردار با مشکل حاد آنوریسم آئورت یا بزرگ شدن دیواره سرخرگ آئورت، از دزفول به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اعزام شد و با اقدام به موقع تیم‌های جراحی قلب، بیهوشی و جراحی زنان این مرکز، جان مادر و نوزاد نجات یافت.

وی افزود: بروز آنوریسم قلبی در مادر باردار موردی بسیار نادر و خطرناک است که در هر لحظه ممکن است باعث مرگ مادر و نوزاد شود.

مهتدی ادامه داد: در حال حاضر نیز حال عمومی مادر و نوزاد خوب است و مادر در بخش ICU قلب بیمارستان تحت مراقبت قرار دارد.

بر اساس این گزارش در این جراحی نادر، کلانتر رضایی، فوق‌تخصص جراحی قلب، دکتر ثقفی، فلوشیپ بیهوشی و دکتر حاجت‌زاده، متخصص جراحی زنان حضور داشتند.

بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز دارای بخش‌های فعال گوش حلق بینی، پوست، جراحی فک و صورت، نازائی، زنان، ارتوپدی، ارولوژی، نفرولوژی، غدد، ریه، جراحی عمومی، جراحی اطفال، توانبخشی، طب فیزیکی، آندوسکوپی، آنژیوگرافی، ICU, CCU, NICU، اتاق عمل‌های جنرال، اتاق عمل قلب، اتاق عمل چشم و اتاق عمل آنژیوگرافی است.

اورژانس این بیمارستان دارای واحد بیماران سرپایی، حاد، جراحی، قلب، زنان، ارتوپدی، گوش حلق بینی، تزریقات، نوار قلب، اتاق عمل حوادث و دیگر واحدهای اورژانس است. دفتر گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این بیمارستان واقع شده و اورژانس این بیمارستان بر اساس استانداردهای بین‌المللی طب اورژانس و با استفاده از سیستم تریاژ اداره می‌شود، این مرکز نیز دارای بیش از پنجاه درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی است.