چرا شرکای تجاری رژیم صهیونیستی در ایران تحریم نمی‌شوند؟/ نوشیدنی‌هایی پرفروش با طعم خون
چرا شرکای تجاری رژیم صهیونیستی در ایران تحریم نمی‌شوند؟/ نوشیدنی‌هایی پرفروش با طعم خون
در شرایطی که جنایات رژیم صهیونیستی هر روز ابعاد تازگی پیدا می‌کند و صهونیستی‌ها هزاران نفر از مردم بیگناه فلسطین را به خاک خون کشیده‌اند شرکای تجاری این رژیم جعلی به راحتی در ایران در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، نزدیک به یک ماه از شروع جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس می‌گذرد، طی هفته‌های اخیر حملات این رژیم به نوارغزه روز به روز در حال تشدید است به طوری که تعداد بی شماری از مردم بی دفاع و غیر نظامی کشور فلسطین به شهادت رسیده‌اند.

پیرو این اتفاق خشم کشور‌های اسلامی بیشتر از قبل نمایان شد و در جهت این موضوع فهرستی از برند‌های تجاری مشهوری را تهیه کردند که آشکارا حمایت خود را از رژیم اشغالگر اعلام کرده یا با شرک‌ت‌های آمریکایی، اروپایی و آسیایی ارتباط دارند که کشورهایشان از جنگ رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

این فهرست شامل رستوران مک دونالد، هاردیز، برگر کینگ و مشروبات نستله، کوکاکولا، لیپتون، استار باکس، خودرو‌های هیوندای، کره جنوبی، مواد شوینده با برند «تاید» و «آریل» و لوزام آرایشی آمریکایی «کایلی جنر» و» «لوریا» وشرکت فناوری اطلاعات «اچ پی» و شرکت IBM که سخت‌افزار رایانه، میان‌افزار و نرم‌افزار را تولید و به بازار عرضه می‌کند و پوشاک و لوزام ورزشی با مارک‌های و “Nike” و “Puma” است.

در همین راستا رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با اشاره به توقع مضاعف از دنیای اسلام در مقابل جنایت‌های رژیم اشغالگر از دولت‌های اسلامی خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند.

چه شرکت‌هایی در ایران مدافع رژیم صهیونیستی هستند؟

بسیاری از شرکت‌های مطرحی که در زندگی روزمره ما حضور پررنگی دارند؛ مستقیم یا غیرمستقیم پیوندی با اقتصاد رژیم صهیونیستی داشته و با کمک‌های خود، سوخت موشک‌های این رژیم علیه کودکان فلسطینی را تأمین می‌کنند.

شرکت «کوکاکولا» و «پپپسی» از جمله شرکت‌های چند ملیتی طرفدار رژیم صهیونیستی است که سالانه بخشی از درآمد خود را برای تامین منافع آن‌ها اختصاص داده است.

در سال ۲۰۰۳ آژانس یهودی دیاسابورا، با انتشار گزارشی، از حمایت گسترده شرکت‌های بزرگ جهان به صهیونیسم و رژیم صهیونیستی پرده برداشت. در این گزارش آمده است شرکت‌های نوشابه‌سازی کوکاکولا و پپسی، هر کدام معادل ۳/۲ میلیارد دلار در سال برای تحقق آرمان‌های این آژانس کمک می‌کنند که این رقم ۴/۵ % کل فروش سالانه این شرکت‌ها که بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار است را تشکیل می‌دهد.

حق امتیاز شرکت‌های حامی صهیونیست در ایران به جیب چه کسانی می‌رود؟

یکی از سرمایه گذاری‌های رایج در سطح بین‌الملل قرارداد رویالتی است که بین صاحب برند و تولید کننده یا فروشنده کالا شکل می‌گیرد، در این نوع از قرار داد درصدی از سود حاصل از فروش محصول به صاحب برند پرداخت می‌شود.

دو شرکت «پپسی» و «کوکاکولا» که در ایران به طور رسمی در حال فعالیت هستند از قرار داد رویالیتی تبعیت می‌کنند به این منظور که بخشی از سود‌فروش محصولات آن به سرمایه گذار واریز می‌شود، در واقع حضور این شرکت‌ها در ایران و خرید از محصولاتشان به معنای کمک به رژِیم صهیونیستی به طور مستقیم یا غیر مستقیم خواهد بود.

انتهای پیام/