وصله امنیتی جدید برای باگ اپل که پسوردهای کاربر را فریاد می‌زند
وصله امنیتی جدید برای باگ اپل که پسوردهای کاربر را فریاد می‌زند
اپل به تازگی ۲ باگ امنیتی را با به روزرسانی iOS۱۸.۰.۱ و iPadOS۱۸.۰.۱ برطرف کرد. یکی از این باگ ها احتمالا سبب می شود پسوردهای ذخیره شده کاربر با صدای بلند خوانده شوند.

به گزارش تیکنا و به نقل از رجیستر، برای افرادی که به ویژگی های accessibility مانند قابلیت خوانش نمایشگر VoicwOver اپل در iGadget متکی هستند، اکنون زمان مناسبی است که جدیدترین آپدیت را نصب کنند.

این شرکت مانند همیشه جزییات زیادی درباره چالش امنیتی که با نام CVE-۲۰۲۴-۴۴۲۰۴ ردیابی شده، منتشر نکرده و همین امر درک شرایطی که تحت آن شکاف امنیتی فعال می شود یا چگونگی اجتناب از آن را سخت تر کرده است.

آنچه تاکنون مشخص شده آن است که این اختلال یک «مشکل منطقی» است که اپل با بهبود اعتبارسنجی آن را اصلاح کرده است.

باگ مذکور در حالی مشخص شده که کمتر از یک ماه قبل iOS۱۸ و iPadOS۱۸ ارائه شده اند. جالب آنکه همراه این آپدیت iOS18 نخستین ابزار «مدیریت پسورد» اپل به نام Password app ارائه شده بود.

هنوز مشخص نیست آیا اختلال در اپ مذکور یا در iOS/iPadOS ۱۸ بوده است اما پسوردهای ذخیره شده تحت تاثیر این اختلال قرار می گیرند.

علاوه بر آن آپدیت ۱۸.۰.۱ شامل وصله ای برای برطرف کردن یک باگ صوتی دیگر با نام CVE-۲۰۲۴-۴۴۲۰۷ است که البته فقط روی سری آیفون ۱۶ تاثیر می گذارد. این شکاف امنیتی وقعی فعال می شود که پیامی صوتی با «آی مسج» ارسال می شود. اکنون اگر میکروفون یک دستگاه اپل فعال باشد، کاربران یک نقطه نارنجی رنگ کوچک در بخش Dynamic Island مشاهده می کنند که نشان می دهد صوت در حال ضبط است.

اما آیفون ۱۶ در برخی موارد با این چالش روبرو می شود که چند ثانیه قبل از آنکه آیکون نارنجی رنگ ظاهر شود، فرایند ضبط صوت فعال شده است. وصله جدید نیز این مشکل را برطرف می کند.