وزیر تعاون: آماده ارائه دوره‌ای گزارش بهبود ایمنی معادن و بازماندگان معدن طبس هستیم
وزیر تعاون: آماده ارائه دوره‌ای گزارش بهبود ایمنی معادن و بازماندگان معدن طبس هستیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حادثه دلخراش معدن «معدن‌جو»‌طبس، تاکید کرد: آماده‌ایم هر سه ماه یک‌بار در صدا و سیما گزارش دهیم که برای بهبود ایمنی معادن زغال سنگ شهر طبس و شرایط بازماندگان چه اقداماتی انجام شده است و این گزارش را به مردم تقدیم خواهیم کرد.

به گزارش تیکنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری در گفت‌وگویی با تسلیت حادثه معدن طبس و با اشاره به اینکه این حادثه بزرگترین حادثه معدن در تاریخ معادن ایران بوده است، گفت: از لحظات ابتدایی حادثه، تاکید روسای سه قوه را برای بررسی موضوع و حضور مدیران کشوری شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای حادثه ۱۶ نفر بستری شدند، گفت: یکی از حادثه‌دیدگان با رضایت خانواده برای اهدای عضو به یزد منتقل شده و حال یک نفر نیز وخیم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۲ عامل خطا‌های فردی و موضوعات نظارتی در حوادث معدنی، ادامه‌داد: این حادثه در همه ابعاد در حال بررسی است و گزارش نهایی آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

میدری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم اصلاح سیاست‌ها و فرآیند‌ها برای کاهش حوادث ناشی از کار، اظهار داشت: اینکه تا سال ۹۱ تعداد کشته‌های حوادث معدنی کم بود، اما از سال ۹۱ تا امروز، بیش از ۱۱۴ کشته در معادن داشته‌ایم، نیازمند بررسی دقیق است. به همین دلیل پیشنهاد دادم کمیته‌ای ذیل سران قوا این مساله را بررسی کند.

وی با بیان اینکه سالیانه به طور میانگین هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را در حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند، افزود: یکپارچه کردن دستگاه‌های نظارتی در کاهش حوادث ناشی از کار موثر خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ابتدای حوادثی نظیر معدن طبس، رسانه‌ها، مسئولان و افکار عمومی حضور جدی دارند، اما بعد‌ها کمرنگ می‌شود. برای قطع این روند نامیمون، ما داوطلب هستیم هر سه ماه یک بار در صدا و سیما گزارش ارائه دهیم که برای بهبود ایمنی معادن زغال سنگ شهر طبس و شرایط بازماندگان چه اقداماتی انجام شده است و گزارش اقدامات بهبود ایمنی معادن زغال سنگ را به صورت دوره‌ای منتشر کنیم.

میدری در بخش دیگری از سخنانش با تکذیب برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی، گفت: برای هر خانواده به صورت علی‌الحساب ۲۰۰ میلیون تومان غیر از بیمه حوادث پرداخت می‌شود.