نوآوری، کلید رفع کلیشه‌هاست
نوآوری، کلید رفع کلیشه‌هاست

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم نوآوری تیکنا، سجاد فشمی، دبیر اجرایی اینوتکس ۲۰۲۳ در مراسم افتتاحیه این رویداد که بعد از ظهر امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد، اظهار کرد: وقتی کلمه افتتاحیه به گوشمون میرسه تصور می‌کنیم مجری روی سکو می‌آید و برنامه را اعلام می‌کند و در زندگی نیز همانگونه است و […]

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم نوآوری تیکنا، سجاد فشمی، دبیر اجرایی اینوتکس ۲۰۲۳ در مراسم افتتاحیه این رویداد که بعد از ظهر امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد، اظهار کرد: وقتی کلمه افتتاحیه به گوشمون میرسه تصور می‌کنیم مجری روی سکو می‌آید و برنامه را اعلام می‌کند و در زندگی نیز همانگونه است و در گاهی در روزمرگی غرق می‌شویم. شاید همیشه نتوانیم روزمرگی‌ها را رفع کنیم ولی با برخی از کارهای جزئی می‌توانیم کلیشه‌ای را از بین ببریم.

وی افزود: نوآوری کلید از بین بردن کلیشه‌ها است و امروز فناوری و نوآوری توانسته است سرعت رسیدن به قله‌ها را افزایش دهد. در اینوتکس ادعا نمی‌کنیم می‌خواهیم دنیا را تغییر دهیم بلکه می‌خواهیم بستر لازم برای توسعه کسب و کار استارت‌آپ‌های نوآور را فراهم کنیم. اکوسیستم استارت‌آپی کشور فراز و نشیب‌های زیادی را از سال ۹۰ طی کرده و در این مسیر اینوتکس نیز همگام با توسعه اکوسیستم پیشرفت کرد و سعی کرد.

دبیر اجرایی اینوتکس ۲۰۲۳ بیان کرد: رفته رفته با پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ به تبادل فناوری در نمایشگاه اینوتکس رسیدیم. امروز بیش از ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در اینوتکس حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه اینوتکس بازدید کنند. اینوتکس ۲۰۲۳ تنها یه نمایشگاه نیست و برنامه‌ها و رویدادهای مختلف در جریان آن طبق برنامه زمانبندی معین برگزار می‌شود.

در ادامه صفاری‌نیا، مدیرعامل پارک فناوری پردیس عنوان کرد: اینوتکس مگارویداد حوزه فناوری است و کسانی که به این رویداد می‌آیند صرفاً به دنبال تماشای نمایشگاه نیستند و در واقع این رویداد فرصتی برای تحلیل اقتصاد

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این رویداد کمک کند به توسعه کمی و کیفی حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است. برگزاری رویداد فینوتکس ویژگی جدید اینوتکس است و این رویداد فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران است.

مدیرعامل پارک فناوری پردیس ادامه داد: پارک فناوری پردیس امروز تبدیل به زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور شده و صدها شرکت در این پارک فعالیت می‌کنند. این پارک تمامی امکانات شهری را دارا می‌باشد و شرکت‌هایی که در این پارک فعالیت می‌کنند تحت قانون مناطق آزاد تجاری هستند و محصولات شرکت‌های فعال در این شرکت به ۴۰ کشور صادر می‌شود.

صفاری‌نیا ادامه داد: مساحت این پارک در آینده به ۵۰۰ هکتار می‌رسد. پارک فناوری ارتباط خوبی با تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی دارد و امیدواریم جوانان فعال در این پارک در آینده کشور نقش پررنگی داشته و فعالیت آن‌ها سهم پارک فناوری پردیس از اقتصاد دانش‌بنیان را افزایش دهد.

همچنین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: در حال حاضر اصول حاکم بر حوزه فناوری استقلال و حاکمیت‌پذیری است. در شرایط فعلی باهم بود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای اینکه بتوانیم این موضوع را محقق کنیم باید توجه ویژه‌ای به دو نکته داشته باشیم یکی اینکه خط مشی تعیین‌کننده را نباید از ترند‌های جهانی کسب کنیم بلکه باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم. یکی از شاخص‌های مهم ما برای این کار باید توسعه پایدار است. توسعه فناوری مثل بهداشت و امنیت غذایی اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: قطعا فناوری نقش مهم در توسعه و تامین انرژی دارد. در عین حال نباید طرح‌ها ما آسیبی به محیط زیست بزنند بلکه سبب حفظ منابع طبیعی شوند. در همه حوزه‌های فناوری باید به تمامیت ارضی توجه کنیم. باید به جایی برسیم که فناوری ملی و مهینی ما به گونه‌ای باشد که دیگر به گرد پای آن‌ها نرسند و در همه حوزه‌ها پیشگام باشیم. نمایشگاه اینوتکس نشان خوبی از تعامل علم، دولت و ملت و کسب‌وکارهای نوآور است.

انتهای پیام/