نقش پررنگ دانش‌بنیان‌ها در ساخت و بومی‌سازی قطعات صنعتی
نقش پررنگ دانش‌بنیان‌ها در ساخت و بومی‌سازی قطعات صنعتی
دبیر انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران گفت: شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در ساخت و بومی‌سازی قطعات صنعتی دارند.

به گزارش گروه اقتصاد دانش‌بنیان تیکنا، نوید نصر؛ دبیر انجمن نگهداری و مدیریت دارایی های ایران در همایش ششمین دوره جایزه ملی نگهداری که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد با بیان فعالیت این انجمن گفت: انجمن نگهداری از سال ۸۳ به منظور ارتقای فرهنگ صحیح نگهداری و بهره وری در صنایع شکل گرفته است و در سال ۹۶، جایزه ملی نگهداری با هدف تببین ارزش و جایگاه پرداختن اصولی به نگهداشت دارایی راه اندازی و تاسیس شد.

وی افزود: با توجه به تحریم ها در کشور ضرورت نگهداشت و مدیریت دارایی‌ها اهمیت بالایی دارد تا بهترین و بیشترین ارزش نصیب جامعه و شرکت های مختلف شود.

نصر بیان کرد: خلا بزرگ تحریم ها در کشور اجازه نمی دهد تا از انتقال تکنولوژی و استفاده از فناوری های روز دنیا بهره‌مند شویم که شرکت‌های دانش بنیان باید این خلا را در راستای مدیریت بهینه، ساماندهی کنند.

نصر ادامه داد: تاکید ما نوآوری بهره‌وری است شرکت های دانش بنیان باید تلاش کنند تولید، ساخت و بومی سازی قطعات همچنین به روزآوری فناوری را مدیریت کنند تا دارایی ها نیز مدیریت شود.

وی در پایان تاکید کرد عرصه برای حضور فعال شرکت های دانش بنیان وجود دارد امیدواریم بیش از پیش شاهد حضور شرکت ها در این راستا باشیم.

در ادامه این رویداد جبارعلی ذاکری رئیس کمیته علمی جایزه ملی تعالی نگهداری، اظهار کرد: نقش و اهمیت برگزاری چنین فعالیت هایی در تعیین شرکت هایی که موفق شدند در نگه داری و تعمیر در موضوع نت گام های موثری بردارند و باعث بهبود مستمر همچنین ارتقای بهره وری و پیشرفت و توسعه مجموعه های خود شوند گام موثری است.

ذاکری بیان کرد:  تعداد شرکت هایی که در حوزه فعالیت جدید وارد رقابت شدند، افزایش پیدا کرد امیدواریم اثرات این حضور و فعالیت در بحث های اقتصادی و عملکردهای شرکت ها مشخص شود.

وی اظهار کرد: اولین گام برای توسعه نگهداری ها و مدیریت دارایی ها در مجموعه ها، تغییر باوران مدیران ارشد سازمان هاست در سازمان هایی که این باور را دارند شاهد موفقیت های خوبی بودیم لذا یکی از تکالیف ما فعالان در حوزه نت، تغییر نگاه مدیران به مقوله نت است البته باید فرهنگ سازی در سازمان ها شکل بگیرد.

ذاکری گفت: انجمن نگهداری نت ایران، این گام را موثر می داند و در اولویت برنامه های خود قرار می دهد.

وی بیان کرد: بحث تغییری که در عنوان انجمن داده شده، اضافه کردن بخش دارایی های فیزیکی مورد توجه بوده است این موضوع مقوله ای است که در کنار نت مفهوم پیدا می کند و برای ارتقای بهره وری در سازمان و بهبود فرایندها می تواند مکمل فعالیت های انجمن باشد.

ذاکری اشاره کرد: از سال گذشته ملی شدن جایزه به تصویب سازمان بهره وری ایران رسیده است که این امر نشان از اهمیت موضوع برای سازمان ملی بهره‌وری را زیاد می کند چراکه با بررسی ارزیابی فرایندها ملی بودن جایزه تایید شده است.

ذاکری افزود: استفاده از آینده پژوهی و فناوری های نوظهور در حوزه نت نیازمند همت جمعی است کاربرد هوش مصنوعی در نت و موارد مشابه می توان گام های موثری را در این بین تحقق بخشد.

انتهای پیام/