نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال ۱۴۰۳
نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال ۱۴۰۳
نشست ۱۳۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، با تاکید وزیر راه و شهرسازی برای تشکیل کمیته ویژه به‌منظور تقویت بانک اطلاعاتی تصادفاتی رانندگی، برنامه نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل ونقل تا پایان سال آینده اعلام شد.

به کزارش گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا،  «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در نشست ۱۳۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر اهتمام بیشتر استان‌ها برای اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تاکید کرد و گفت: رفع نقاط پرحادثه‌ باید به‌صورت هدفمند انجام شود و میزان کاهش تصادفات پیش و پس از اصلاح مقایسه شود تا اثربخشی آن را بتوان اندازه گیری کرد.

وی با بیان اینکه روند تصادفات در آذرماه کاهشی بوده است، افزود: در ۲ ماه طلایی بهمن و اسفند با توجه به مناسبات و اعیاد پش رو، سفرهای متعددی نیز انجام خواهد شد، بنابراین باید نسبت به کاهش نرخ رشد تصادفات جاده‌ای توجه ویژه داشت.

بذرپاش گفت: فراخوان نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها در ۲ هفته آینده انجام شود تا از همه ظرفیت‌ها برای تقویت این حوزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شویم.

آمادگی دستگاه‌های امدادی، از دیگر موارد مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی برای اقدامات پیشگیرانه از تصادفات بود و گفت: باید جلسات ثابت تا پایان سال داشته باشد و با حضور جدی این دستگاه‌ها برگزار شود.

تشکیل کمیته ویژه برای تقویت بانک اطلاعاتی تصادفات رانندگی

بذرپاش با تاکید بر تقویت بانک اطلاعاتی، درباره جزئیات تصادفات گفت: باید به این منظور کمیته ویژه‌ای متشکل از سازمان راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌ها تشکیل شود.

وی افزود: تا پایان سال هر هفته جلسه ایمنی راه‌ها توسط استان‌ها و با حضور معاون عمرانی استانداران برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط سازمان راهداری و دستگاه‌های مرتبط برای اصلاح ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز، بر انجام اقدامات جدی‌تر برای رفع این نقاط تاکید کرد.

بذرپاش همچنین اقدامات صدا و سیما در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را با توجه به نقش پررنگ عوامل انسانی در تصادفات، قابل تجلیل دانست.

برپایه این گزارش، نشست ۱۳۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سیدکمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و معاونان، مشاوران و نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور فراجا، سازمان ملی استاندارد، هلال‌احمر، مدیران ادارات کل راهداری استان‌ها و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های عضو این کمیسیون به‌منظور بررسی آمار تصادفات جاده‌ای در ۹ ماه امسال و مقایسه آن با سال گذشته به تفکیک استان‌ها، علل و عوامل مؤثر در این تصادفات و اقدامات انجام شده و در حال انجام، برگزار شد.

در این نشست همچنین برنامه‌های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با تصادفات و نقش و وظایف هر سازمان ارائه شد.

در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص طرح زمستانی و آمادگی دستگاه‌های امدادی ارائه و طی آن اعلام شد که برنامه نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال آینده اجرا می‌شود.