نرم‌افزار تکمیل زیرساخت مسکن با مشارکت دانش‌بنیان‌ها توسعه می‌یابد
نرم‌افزار تکمیل زیرساخت مسکن با مشارکت دانش‌بنیان‌ها توسعه می‌یابد
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ایجاد رونق اقتصادی باید نرم‌افزار زیرساخت مسکن و حمل و نقل در کشور تکمیل شود و در این حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با وزارت راه و شهرسازی مشارکت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، مهرداد بذرپاش در رویداد تبادل فناوری حوزه مسکن و حمل و نقل ظهر امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار کرد: حتما در حوزه مسکن برای ارزان‌سازی و صنعتی‌سازی ده‌ها نکته و مسائل قابل بیان و بررسی است.

وی افزود: حتما در پروژه نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ساختمانی کشور در بخش‌های مختلف از جمله تامین مصالح و کیفیت ساخت به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیاز داریم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز بیش از ۵۲ هزار هکتار مسکن برای نهضت ملی مسکن تامین شده است و وقتی این پروژه با چنین وسعتی مطرح می‌شود باید تدارک مناسبی برای آن دیده شود و وزارت راه و شهرسازی با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور همکاری کند. مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی طرح‌های دانش‌بنیان برای توسعه ساخت مسکن در کشور است و علاوه بر اینکه سرعت در بررسی‌ها را مد نظر داریم توجه زیادی به استاندارسازی ایده‌ها و پروژه‌های فناورانه داریم.

بذرپاش عنوان کرد: طبق مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی هر زمینی که ۱۰ سال از صدور سند آن گذشته باشد در صورتی که مسکن در آن ساخته نشود تغییر کاربری داشته و برای ساخت مجموعه‌های خدماتی در اختیار دولت قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوانیم در بخش قیمت مسکن موفق باشیم شناسایی زمین‌های بلا استفاده مانده است و در این زمینه نیازمند یاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور هستیم. باید پروژه‌های مسکن و نیازهای وزارت راه و شهرسازی به دقت در کارگروه‌های تخصصی بررسی شود و از این طریق هم اقتصاد دانش‌بنیان توسعه یابد و هم نیازهای نوآورانه و فناورانه وزارت راه و شهری مرتفع گردد.

وی خاطرنشان کرد: بنده همواره از همکاران می‌خواهم ارتباط مستمری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داشته باشند و به باور قطعی از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل و مسکن برسند. وقتی می‌خواهیم به کریدور منطقه تبدیل شویم با به سرعت زیرساخت‌های ریلی، هوایی و دریایی تکمیل شود. نرم‌افزار توسعه و رونق تولید به اندازه نفت برای کشور درآمدزایی دارد و در این حوزه نیز به کمک و همراهی فناوران و دانش‌بنیان‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام/