نخستین حسگر تله فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایل ابداع شد
نخستین حسگر تله فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایل ابداع شد
شرکت سامسونگ پیشرفته ترین حسگر عکاسی جهان را ابداع کرده که در نسل جدید گوشی های موبایل با بهترین دوربین های موجود در بازار نصب می شود.

به گزارش تیکنا و به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، تقاضا برای دوربین های پیشرفته با کیفیت عکس بهتر همچنان در حال افزایش است و از سوی دیگر جدیدترین طرح سامسونگ عملکرد حسگر را بهتر می کند و شکاف بین دوربین های اصلی و فرعی را از بین می برد.

یکی از مدیران سامسونگ در این باره می گوید: ارائه تجربه عکاسی هماهنگ از تمام زوایا موضع جدید صنعت است.

سامسونگ با نصب ۳ حسگر جدید عکسبرداری موبایلISOCELLS HP۹، GNJو JN۵ به عنوان دوربین های اصلی و فرعی سخت افزار و نرم افزار دستگاه را آپدیت می کند تا تصاویر کلوز آپ بهتر و همچنین عکس هایی با بیشترین میزان پیکسل و کیفیت را با کمک هوش مصنوعی برای کاربرانشان فراهم کنند.

حسگر ISOCELLS HP۹ نخستین لنز تله فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی جهان است. به گفته سامسونگ، یک ماده جدید در میکرولنز با انکسار بالا، حساسیت دوربین به نور را تا ۱۲ درصد و فوکوس خودکار را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد، زیرا قابلیت‌های جمع‌آوری نور بهبود می یابد. این ماده نور بیشتری را به فیلتر رنگی RGB مورد نظر هدایت می کند که این امر به معنای عکس های بهتر در شرایط کم نور است.

دوربین ٖ Tetra²pixel می تواند تا ۴ برابر زوم و همچنان کیفیت را حفظ کند و درترکیب با ماژول تله فوتو زوم ۳ برابری می تواند با ماژول دوربین ۱۲ بار زوم بیشتر را فراهم کند.