ناو “شهید سلیمانی” با تکیه بر توان داخلی ساخته شده است
ناو “شهید سلیمانی” با تکیه بر توان داخلی ساخته شده است
فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه گفت: ناو پیشرفته شهید سلیمانی با تکیه بر توان داخلی ساخته شده و صددرصد ایرانی است.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، مهدی هاشمی در رویداد فناورانه پتروفن زون ۲ که در محل سالن همایش‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، بیان کرد: چند سال گذشته به یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه تولید ناو، درخواست طراحی یک ناو داده شد اما هیچ گونه همکاری صورت نگرفت در نتیجه با تکیه بر توان دانشمندان داخلی ناو شهید سلیمانی شد که هیچ نمونه خارجی ندارد.

وی افزود: ناو شهید سلیمانی یک ناو تمام عیار، با توان رزمی بالا و صد در صد ایرانی است و نقشه طرح آن در اختیار هیچ کشوری نیست.

هاشمی ادامه داد: امروز جهاد علمی پایه بسیاری از جهادهای دیگر مانند جهاد سلامت و امنیت است و رهبر انقلاب اسلامی بر این موضوع تاکید دارند.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه برکات حاصل شده در حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی را مدیون جهادهای علمی دانست که توسط شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان محقق شده است.

وی گفت: آمریکایی‌ها در چند سال اخیر بارها اعلام کردند که بیش از یک‌صد فروند شناور بدون سرنشین در خلیج فارس مستقر می‌کنند در حالی که شهید عبدالله رودکی در اوایل دهه ۷۰ اقدام به ساخت شناور خودمختار کرد.

هاشمی با اشاره به سامانه موشکی ایران بیان کرد: مجهز شدن به موشک نقطه زن با همت شهید تهرانی‌مقدم محقق شد و کشورهای خارجی تصور نمی‌کردند ایران به این علم دسترسی پیدا کند.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه توضیح داد: امروز حماس با پاراگلایدر وارد سرزمین‌های اشغالی شده و حتی گنبد آهنین نمی‌تواند جلوی ورود آنها را بگیرد که قطعا این موضوع از برکات الهی است.

بر اساس این گزارش رویداد پتروفن زون ۲ طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ مهرماه در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

انعقاد ۱۹۰ تفاهم از مهمترین دستاوردهای این رویداد بود.