مناسب سازی مستند «رویای آجری» برای ناشنوایان
مناسب سازی مستند «رویای آجری» برای ناشنوایان
مجموعه مستند هفت قسمتی «رویای آجری» به تهیه کنندگی و کارگردانی داود مرادیان با روایتی متفاوت از تاریخچه سیاست‌گذاری مسکن در شبکه مستند برای کم شنوایان و ناشنوایان آماده سازی شد.  

به گزارش گروه فرهنگ و هنر تیکنا، رویای آجری روایتی متفاوت از تاریخچه سیاست‌گذاری مسکن در ۶۰ سال اخیر کشور است و تحولات این حوزه را از دوره مصدق تا امروز به تصویر می‌کشد.

در این فیلم از تصاویر آرشیوی استفاده شده و همچنین بسیاری از بازیگران اصلی حوزه مسکن و افراد اثرگذار این حوزه در برابر دوربین قرار گرفته و روایتگر اتفاقاتی می‌شوند که بر این کالای مورد نیاز مردم گذشته است.

بازار مسکن در چند سال اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است و بعضا افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها تبعاتی را برای مردم به همراه داشته است. یکی از موضوعاتی که در این زمینه تاثیرگذار فراوانی داشته است، تصمیمات قانون‌گذاران است. این مستند سعی کرده است با مروری بر این تصمیمات ریشه نوسان قیمت مسکن را در دوره‌های مختلف کشف کند.

مستند «رویای آجری» از امشب (شنبه ۲۷ خرداد) ساعت ۱۸ از بسته ویژه ناشنوایان شبکه مستند روی آنتن می رود. شبکه مستند از سال ۱۴۰۰ به‌منظور افزایش سهم دسترسی افراد کم‌توان به تولیدات تلویزیونی و برقراری عدالت رسانه‌ای، بسته تصویری ویژه‌ای طراحی کرده است که شنبه تا چهارشنبه پخش می‌شود.

در این بسته تصویری ویژه، تعدادی از بهترین مستندهای تولید شده، برای بهره‌برداری شهروندان کم‌شنوا و ناشنوا مناسب‌سازی شده است.